Kleurencodes etc.

  • Evelien van Ruitenbeek
    Message 1 of 4 , Sep 24, 2000
      Dag Don,

      Bedankt voor je uitleg over de kleurencodes.
      Je zegt in het bericht dan wel: "...twijfel ik er aan of dit een antwoord is
      op je vraag..." , maar bij standaard kleuren is het toch handig om de naam
      van de kleur te typen i.p.v. cijfertjes.
      Verder ben ik door deze tips eens gaan kijken in de gewone tekst van mijn
      homepage. En ik kwam daar toch verschillende codes tegen van b.v. blauw (ik
      had wat gerommeld met deze kleuren). Nu kan ik één code opgeven en dat is
      natuurlijk mooier.
      Ook je tip om een nieuwe HTML-driver aan te maken is een goed idee. Dat deze
      tip niet opgaat voor de kwartierbladen vind ik geen punt, de opmaak is wat
      mij betreft prima. En aan VTX-programmering waag ik me niet meer. Een tijd
      terug ben ik daar eens aan begonnen, maar dat lukte niet erg. En ik zag me
      niet meer 's nachts opzitten om fouten te vinden, zoals vroeger bij de
      zelfgemaakte Basic-programmaatjes. Ik word oud:-))

      Prettig weekend!

      Evelien
    • Peter Mathijssen
      Message 2 of 4 , Sep 24, 2000
        Message 3 of 4 , Sep 24, 2000
          Peter Mathijssen schreef:

          > ... DISK.CAT moet aangepast worden zodat de gebruiker zijn nieuwe
          > html driver meteen kan gebruiken zonder dat hij deze eerst nog handmatig
          > toe moet voegen in Pro-Gen.

          Ik denk dat het handmatig aanpassen via PRO-GEN even veel of even weinig werk is
          als het aanpassen van DISK.CAT via een program-editor. Maar inderdaad... dat
          bestand moet worden aangepast. De meeste PRO-GEN gebruikers beseffen echter niet
          dat het bestand DISK.CAT achter het lijstje met printerdrivers zit. En waarom
          zouden ze...

          Groetjes, Don Arnoldus
        • Peter Mathijssen
          Message 4 of 4 , Sep 24, 2000
> [...]
            niet
            >dat het bestand DISK.CAT achter het lijstje met printerdrivers zit. En

            Mijn bedoeling was om uit te leggen dat het aanpassen van DISK.CAT
            gemakkelijker is als het programma dat je ervoor gebruikt automatisch de
            verandering aanbrengt. De gebruiker hoeft dus niet zelf in DISK.CAT
            wijzigingen aan te brengen. Het programma voegt simpelweg een PRN
            bestandsnaam en omschrijving toe aan het DISK.CAT bestand.

            Groetjes Peter