Re: Electronisch Stamboomarchief

  • franshuits2000
    Message 1 of 7 , Oct 13, 2004
      Mijn interesse in het electronische dossier is gewekt. Ik hoop dat
      Aat Versteegt de bereidheid heeft om ook anderen van zijn
      computerarbeid te laten meegenieten. Aat, als je exemplaren
      beschikbaar wil stellen, dan hou ik me van harte aanbevolen.

      Misschien dat het electronische dossier ook aandacht kan krijgen bij
      de makers van Pro-Gen. Zou het iets zijn om dat als onderdeel op te
      nemen in een nieuwe (Windows???)-versie.

      Vriendelijke groet,

      Frans Huits

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "aat_versteegt" <Aat@V...> wrote:

      > Hallo allemaal,
      >
      > Wellicht lijkt dit onderwerp wat off-topic, maar de link met PRO-
      GEN
> [...]
      > folders van alle andere betrokken personen. Hierdoor is de
      > informatie altijd voorhanden bij de juiste persoon zonder dat de
      > bestanden zelf vele malen moeten worden gekopieerd c.q. opgeslagen
      > worden.
      > De 2 zelfgeschreven programma's voldoen momenteel uitstekend voor
      > mijn eigen wensen daaromtrent. Mocht er echter meer belangstelling
      > voor zijn dan moet ik de programma's alleen nog even ombouwen voor
      > een meer algemeen toepasbaar gebruik.
      > Vandaar dus mijn vraag of hier eventueel behoefte aan is.

    • Leonard
      Message 2 of 7 , Oct 15, 2004
        Beste Aat,

        1.
        op dit moment geef ik 'genealogie voor beginners' in de regio Alphen
        a/d Rijn en over 2 weken laat ik daar ook Pro-Gen zien met al haar in-
        en outputkunsten. Daarover geen probleem uiteraard, maar ik wil die
        zogenaamd handigheid wel laten zien aan de cursisten, want er zijn 8
        mensen bij die helemaal moeten beginnen en ook vragen hebben gesteld
        omtrent het aanleggen van een familie-archief; wellicht is dit
        een 'externe' hint.

        2.
        Mijn echtgenote en ik gebruiken Pro-Gen niet alleen om een of een
        paar meer families te beheren, maar wij stoppen de hele gemeenschap
        (Ter Aar en omgeving) met alle mogelijke bronvermeldingen etc. etc.
        te relateren; gaat uitstekend (!) met allerlei aangemaakte eigen
        definities/vraagfstellingen/doorsnijdingen/configuraties etc, is dit
        daarvoor een uitstekend programma
        Maar . . . . als ik lees dat er bij jou voor elke persoon/record een
        folder wordt aangemaakt dan is dat weer niet geschikt lijkt mij; want
        als ik ons aantal zie van richting 40.000;
        heb je een alternatief om per achternaam een folder aan te maken; of
        een hoofdpersoon die ik per code kan indentificeren; m.a.w. kan de
        input van jouw tool een ander veld selceteren/importeren uit Pro-Gen?

        Conclusie: Ja voor de beginners, graag
        mMaar voor een (heel) groot bestand?
        met vriendelijke groet
        Leonard van Kessel
        adviseur HCC gebruikersgroep 'genealogie'
        internet: http://www.genealogie.hccnet.nl/
        http://www.volksuniversiteit.nl/alphenadrijn/nj2004/323.htm
        privé: http://www.angelfire.com/ga/digit
        (In 2005: www.groenehartgenealogie.nl )

        genealogie: .... een eindeloze hobby ....

        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "aat_versteegt" <Aat@V...> wrote:

        > Hallo allemaal,

        Aat schreef.....

        > Wellicht lijkt dit onderwerp wat off-topic, maar de link met PRO-
        GEN > Vandaar dus mijn vraag of hier eventueel behoefte aan is.

        > Met vriendelijke groeten,
        > Aat Versteegt
      • aat_versteegt
        Message 3 of 7 , Oct 15, 2004
          Hallo Leonard,

          Ik heb juist vandaag de 1e testversie van de programma's beschikbaar
          gesteld aan een aantal gebruikers van Pro-Gen die positief hadden
          gereageerd op mijn oproep van vorige week. Ik neem aan dat er nog
          wat op en aanmerkingen te verwerken zullen zijn als zij wat ervaring
          hebben opgedaan met de programma's.
          De programma's zelf kunnen databases aan tot maximaal 99.999
          personen, maar in de praktijk zal alles wat boven de 20.000 zit niet
          echt meer soepel werken verwacht ik. Om alleen folders per
          achternaam te maken betekent dat je veel van de functionaliteit van
          de programma's wilt weglaten c.q. niet hoeft te gebruiken. De links
          naar ouders, partners en kinderen hoeven en kunnen ook niet gemaakt
          worden, omdat er gegevens van meerdere personen in 1 folder zullen
          staan. Zelf denk ik dat met een juiste lijstdefinitie die qua
          breedte overeenstemt met de nu door mij gebruikte definitie het
          mogelijk moet zijn om zonder aanpassing van het programma PGDIR alle
          directories op achternaam te laten aanmaken. Misschien moeten we
          daar samen nog even naar kijken.
          Neem even via email contact met me op als dit je een goed idee lijkt.
          Kijk eventueel op mijn site voor het adres.

          Met vriendelijke groeten,
          Aat Versteegt
          www.versteegt.net

          --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Leonard" <l.p.v.kessel@h...> wrote:

> [...]
          >
          > genealogie: .... een eindeloze hobby ....

          > Aat schreef.....

          > GEN > Vandaar dus mijn vraag of hier eventueel behoefte aan is.

        • Jos van Reen
          Message 4 of 7 , Oct 15, 2004
            Gestart op dezelfde manier (veel kopieën van actes) lijkt het electronisch
            stamboomarchief een welkome aanvulling op mijn kasten en mappen met tastbare
            voorouders.
            Ik zou ook best graag een testversie willen uitproberen, als dat mogelijk
            zou zijn.
            Bij voorbaat dank.

            Met vriendelijke groet,
            Jos van Reen.

[...]
            ¦
            ¦ Met vriendelijke groeten,
            ¦ Aat Versteegt
            ¦ www.versteegt.net
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦ --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Leonard" <l.p.v.kessel@h...> wrote:
            ¦ >
            ¦ > Beste Aat,
            ¦ >
[...]
            ¦ > >
            ¦ > > Hallo allemaal,
            ¦ >
            ¦ > Aat schreef.....
            ¦ >
[...]
            ¦ ------------------------ Yahoo! Groups Sponsor
            ¦ --------------------~-->
            ¦ $9.95 domain names from Yahoo!. Register anything.
            ¦ http://us.click.yahoo.com/J8kdrA/y20IAA/yQLSAA/IYOolB/TM
            ¦ --------------------------------------------------------------
            ¦ ------~->
            ¦
            ¦ Om uzelf uit te schrijven van deze groep, stuur een mailtje naar:
            ¦
            ¦
            ¦ Yahoo! Groups Links
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦
            ¦ --
            ¦ Binnengekomen mail is getest op virussen.
            ¦
            ¦

            --
            Uitgaande mail is getest op virusen.