Re: [pro-gen] PG30b-p7 - HTML

  • Jean De Keyzer
    Message 1 of 2 , Oct 12, 2004
      Beste Paul,

      De uitvoer van PG maakt geen gebruik van foefjes eigen aan een bepaalde
      webbrowser. Ik heb nogmaale een test gedaan met Netscape (wel met een oude
      versie nl 4.72) en dat werkt net zo goed als IE 6. Ik heb ook al testen
      gedaan met Mozilla (Linux) en dat werkt evengoed.

      De traagheid kan verschillende oorzeken hebben:
      - het is nog een oude cd-rom speler met enkelvoudige of dubbele snelheid
      - de geschreven cd is nog open (is geen single session cd), dik kan
      problemen geven bij sommige lezers
      - de cd is op die bewuste cd-rom speler moeilijk leesbaar, hier moeten dan
      weer twee zaken nagekeken worden: het kan de writer zijn die niet juist
      schrijft en het kan ook de reader zijn die niet juist leest.
      Al deze punten kunnen nagekeken worden met behulp van nog andere cd's en met
      'neutraal' materiaal (doe de test nog eens op een andere computer).

      Ik ken de gebruikte systemen van foutcorrectie niet op de cd's. Het is goed
      mogelijk dat grote bestanden een exponentiƫle negatieve invloed hebben als
      de foutcorrectie in werking treedt (alhoewel ik mij vaag meen te herinneren
      dat er gescreven wordt in blokken van iets meer dan 2 K).

      De uitvoer van PG laat toe op de lengte van de html bestanden te kiezen.
      Indien de uitvoer bestemt is voor het internet gebruik ik steeds kleine
      bestanden. De telefoon internetgebruiker zal een veel groter comfort hebben
      (snellere antwoordtijd) en voor de breedbandgebruiker maakt het niets uit.

      mvg,

      Jean De Keyzer