RE: Aanmaken velden; was: [pro-gen] vraag ivm toekomst ProGen

  • Bert Ripke
    Message 1 of 6 , Sep 25, 2004
      Hallo Pieter,
      Het bijmaken van velden staat in de gebruikershandleiding en ik ben in
      het bezit van het boek dat een aantal jaren geleden door Akki Holla is
      geschreven. Voorzover ik weet is het niet meer via de reguliere handel
      te verkrijgen dus zul je op zoek moeten op een boekenmarkt naar dit
      boek. Ondank dat het vorr versie 2 is geschreven is het bijmaken van
      velden gelijk gebleven.
      Groetjes Bert Ripke

      Message 2 of 6 , Sep 25, 2004
        Hallo Bert,

        Dat is nu precies wat ik bedoel. Ieder voegt zelf wat toe of verandert hier
        en daar wat. Mijn neef, waarmee ik stamboomonderzoek doe, gebruikt sinds
        jaar en dag Haza. Als ik gegevens van hem importeer kom ik velden tekort,
        zoals wat Peter Schelling ook noemt, bv "wonende". Zijn programma is
        inmiddels overgegaan op een windowversie en dat kost vreselijk veel werk om
        alles aan te passen. Waarom? Door oneigenlijk gebruik van velden of door
        gebruik van de tekstvelden. Dus daar ben ik best een beetje van geschrokken.
        Ik kan me niet voorstellen dat de makers van ProGen met al die individuele
        verschillen rekening kunnen houden. Wat als straks bv de getuigen gekoppeld
        kunnen worden aan de betreffende personen.
        Dus zou ik ook graag een reactie van hen zien.

        Hartelijke groeten,
        Jeanne

> [...]
        >in die bij de aangifte aanwezig zijn. Van alle betrokkenen vul ik zoveel
        >mogelijk gegevens in. Verder heb ik een veld ambtenaar gemaakt bij zowel
        >geboortes, overlijden als huwelijken. Een en ander geeft misschien in de
        >toekomst problemen met conversie maar dat zie ik dan wel, Tot nu toe
        >zijn alle conversies vanaf versie 2 die ik heb gehad goed gegaan ondanks
        >dat ik vrij veel velden zelf bijgemaakt heb. Zo heb ik ook een veld
        >gemaakt5 waar de overledene is opgebaard en een veld met het grafnummer.
        >Ik weet dat je hiervoor ook de infovelden kan gebruiken maar ik doe het

        Koop geen kat in een zak. Probeer alles 14 dagen bij jou thuis.
        http://linkstat.neckermann.de/go.mb1?benl_10120
      • Bert Ripke
        Message 3 of 6 , Sep 25, 2004
          Hallo Jaenne en andere lezers/lezeressen,
          Als je velden bijmaakt in progen kun je die velden koppelen aan een
          gedcomtag, als je dat secuur doet komen de gegevens van bv een bestand
          wat met haza is gemaakt op de juiste plek in pro-gen. Het zelf toevoegen
          van velden en het weghalen van velden die je toch niet gebruikt vind ik
          een groot voordeel van pro-gen tov andere programma�s. In het begin is
          valt het niet echt mee om velden toe te voegen en alles op een juiste
          plek te krijgen maar zoals met zoveel andere dingen oefening baart
          kunst. Ga gewoon wat expirimenteren maar gebruik daarvoor niet je goede
          bestand :-) . Een backup maken is zeer aan te bevelen.
          Groetjes Bert Ripke

> [...]

          grafnummer.
          >Ik weet dat je hiervoor ook de infovelden kan gebruiken maar ik doe het

          "http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-be"http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-
          be"HYPERLINK
          "http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-"http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-

          "http://groups.yahoo.com/group/pr"http://groups.yahoo.com/group/pr
> [...]
          -
          >unsubscribe@yahoogroups.com
          >
          >* Your use of Yahoo! Groups is subject to the HYPERLINK
          "http://docs.yahoo.com/info/terms/"http://docs.yahoo.com/info/terms/"Yah
          oo! Terms of Service.

          "http://www.grisoft.com)."http://www.grisoft.com).

> [...]
          "http://www.grisoft.com)."http://www.grisoft.com).

          Koop geen kat in een zak. Probeer alles 14 dagen bij jou thuis.
          "http://linkstat.neckermann.de/go.mb1?benl_10120"http://linkstat.neckerm
          ann.de/go.mb1?benl_10120

          Yahoo! Groups Sponsor

          HYPERLINK
          "http://us.ard.yahoo.com/SIG=129h40v5q/M=295196.4901138.6071305.3001176/
          D=groups/S=1705043464:HM/EXP=1096205426/A=2128215/R=0/SIG=10se96mf6/*htt
          p:/companion.yahoo.com"click here

          HYPERLINK
          "http://us.adserver.yahoo.com/l?M=295196.4901138.6071305.3001176/D=group
          s/S=:HM/A=2128215/rand=469805338"