Aanmaken velden; was: [pro-gen] vraag ivm toekomst ProGen

  • Pieter Schelling
    Message 1 of 6 , Sep 25, 2004
      Dag Bert,

      > Tot nu toe zijn alle conversies vanaf
      > versie 2 die ik heb gehad goed gegaan
      > ondanks dat ik vrij veel velden zelf
      > bijgemaakt heb.

      Waar kan ik duidelijke stap voor stap informatie vinden om een veld bij
      te kunnen maken, zodanig dat dit veld ook bij de tekstuitvoer bijgenomen
      wordt en dat ik het kan koppelen bij een gedcom-import.

      Ik ben namenlijk bezig met mijn gegevens uit een ander genealogisch
      programma voor te bereiden voor een gedcom-import in Pro-Gen. Dat andere
      programma kent bv. een veld voor [woonplaats] en dat wil ik als
      [woonplaats] importeren in Pro-Gen, dus niet bij het [adres].

      groetjes,
      Pieter Schelling
    • Bert Ripke
      Message 2 of 6 , Sep 25, 2004
        Hallo Pieter,
        Het bijmaken van velden staat in de gebruikershandleiding en ik ben in
        het bezit van het boek dat een aantal jaren geleden door Akki Holla is
        geschreven. Voorzover ik weet is het niet meer via de reguliere handel
        te verkrijgen dus zul je op zoek moeten op een boekenmarkt naar dit
        boek. Ondank dat het vorr versie 2 is geschreven is het bijmaken van
        velden gelijk gebleven.
        Groetjes Bert Ripke

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        HYPERLINK
        "http://us.ard.yahoo.com/SIG=129vi76e9/M=295196.4901138.6071305.3001176/
        D=groups/S=1705043464:HM/EXP=1096201663/A=2128215/R=0/SIG=10se96mf6/*htt
        p:/companion.yahoo.com"click here

        HYPERLINK
        "http://us.adserver.yahoo.com/l?M=295196.4901138.6071305.3001176/D=group
        s/S=:HM/A=2128215/rand=133098960"

        _____

        HYPERLINK
        "http://groups.yahoo.com/group/pro-gen/"http://groups.yahoo.com/group/pr
        o-gen/

        HYPERLINK
        "mailto:pro-gen-unsubscribe@yahoogroups.com?subject=Unsubscribe"pro-gen-

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the HYPERLINK
        "http://docs.yahoo.com/info/terms/"Yahoo! Terms of Service.

        ---
        Incoming mail is certified Virus Free.

        ---

      • jeanne van rooij
        Message 3 of 6 , Sep 25, 2004
          Hallo Bert,

          Dat is nu precies wat ik bedoel. Ieder voegt zelf wat toe of verandert hier
          en daar wat. Mijn neef, waarmee ik stamboomonderzoek doe, gebruikt sinds
          jaar en dag Haza. Als ik gegevens van hem importeer kom ik velden tekort,
          zoals wat Peter Schelling ook noemt, bv "wonende". Zijn programma is
          inmiddels overgegaan op een windowversie en dat kost vreselijk veel werk om
          alles aan te passen. Waarom? Door oneigenlijk gebruik van velden of door
          gebruik van de tekstvelden. Dus daar ben ik best een beetje van geschrokken.
          Ik kan me niet voorstellen dat de makers van ProGen met al die individuele
          verschillen rekening kunnen houden. Wat als straks bv de getuigen gekoppeld
          kunnen worden aan de betreffende personen.
          Dus zou ik ook graag een reactie van hen zien.

          Hartelijke groeten,
          Jeanne

> [...]
          >in die bij de aangifte aanwezig zijn. Van alle betrokkenen vul ik zoveel
          >mogelijk gegevens in. Verder heb ik een veld ambtenaar gemaakt bij zowel
          >geboortes, overlijden als huwelijken. Een en ander geeft misschien in de
          >toekomst problemen met conversie maar dat zie ik dan wel, Tot nu toe
          >zijn alle conversies vanaf versie 2 die ik heb gehad goed gegaan ondanks
          >dat ik vrij veel velden zelf bijgemaakt heb. Zo heb ik ook een veld
          >gemaakt5 waar de overledene is opgebaard en een veld met het grafnummer.
          >Ik weet dat je hiervoor ook de infovelden kan gebruiken maar ik doe het

          Koop geen kat in een zak. Probeer alles 14 dagen bij jou thuis.
          http://linkstat.neckermann.de/go.mb1?benl_10120
        • Bert Ripke
          Message 4 of 6 , Sep 25, 2004
            Hallo Jaenne en andere lezers/lezeressen,
            Als je velden bijmaakt in progen kun je die velden koppelen aan een
            gedcomtag, als je dat secuur doet komen de gegevens van bv een bestand
            wat met haza is gemaakt op de juiste plek in pro-gen. Het zelf toevoegen
            van velden en het weghalen van velden die je toch niet gebruikt vind ik
            een groot voordeel van pro-gen tov andere programma�s. In het begin is
            valt het niet echt mee om velden toe te voegen en alles op een juiste
            plek te krijgen maar zoals met zoveel andere dingen oefening baart
            kunst. Ga gewoon wat expirimenteren maar gebruik daarvoor niet je goede
            bestand :-) . Een backup maken is zeer aan te bevelen.
            Groetjes Bert Ripke

> [...]

            grafnummer.
            >Ik weet dat je hiervoor ook de infovelden kan gebruiken maar ik doe het

            "http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-be"http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-
            be"HYPERLINK
            "http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-"http://ilovemessenger.com/?mkt=nl-

            "http://groups.yahoo.com/group/pr"http://groups.yahoo.com/group/pr
> [...]
            -
            >unsubscribe@yahoogroups.com
            >
            >* Your use of Yahoo! Groups is subject to the HYPERLINK
            "http://docs.yahoo.com/info/terms/"http://docs.yahoo.com/info/terms/"Yah
            oo! Terms of Service.

            "http://www.grisoft.com)."http://www.grisoft.com).

> [...]
            "http://www.grisoft.com)."http://www.grisoft.com).

            Koop geen kat in een zak. Probeer alles 14 dagen bij jou thuis.
            "http://linkstat.neckermann.de/go.mb1?benl_10120"http://linkstat.neckerm
            ann.de/go.mb1?benl_10120

            Yahoo! Groups Sponsor

            HYPERLINK
            "http://us.ard.yahoo.com/SIG=129h40v5q/M=295196.4901138.6071305.3001176/
            D=groups/S=1705043464:HM/EXP=1096205426/A=2128215/R=0/SIG=10se96mf6/*htt
            p:/companion.yahoo.com"click here

            HYPERLINK
            "http://us.adserver.yahoo.com/l?M=295196.4901138.6071305.3001176/D=group
            s/S=:HM/A=2128215/rand=469805338"