uitvoer kwartierstaat

  • Geert Vandervoort
    Message 1 of 6 , Sep 14 10:13 AM
      Ik heb een probleempje met de standaard tekstuitvoer van een kwartierstaat.
      Ik krijg steeds de melding: out of string space in module VTX2BIN at adress
      2942:6F9E.
      Dit gebeurt zelfs wanneer ik een uitdraai van slechts 2 generaties maak. De
      uitvoer naar KW-Mail of rechtstreeks kwartierbladen afdrukken lukt wel.
      Circeldiagrams is ook geen probleem.
      Volledige genealogieën van 10 generaties vormt ook geen probleem, de reden
      van te weinig geheugen kan hier dus toch niet de oorzaak van zijn?
      mvg,
      Geert Vandervoort
      geert.vandervoort@...
      http://home.pi.be/~gv910496/index.htm

      ---

      Message 2 of 6 , Sep 14 12:16 PM
        Geert Vandervoort wrote:
> [...]
        > Volledige genealogieën van 10 generaties vormt ook geen probleem, de reden
        > van te weinig geheugen kan hier dus toch niet de oorzaak van zijn?

        Hallo Geert,

        Deze melding verschijnt blijkbaar in het 'compileren' scherm.
        Dat kan best wel aan het geheugen liggen. Controleer dat als volgt:
        - Druk op de START-knop, Programma's, MS-DOS-prompt
        - Typ dan het commando MEM in en druk op ENTER.
        Er verschijnt dan een overzicht van het geheugengebruik.
        Achter de regel "Maximumgrootte van uitvoerbaar programma" moet 550K of
        meer staan.
        Is dat minder en gebruik je Windows 95/98/ME, hernoem dan de bestanden
        CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT naar CONFIG.OUD en AUTOEXEC.OUD.
        Start dan de PC opnieuw. Daarna is het bijna altijd opgelost.

      • Geert Vandervoort
        Message 3 of 6 , Sep 14 12:43 PM
          Johan,
          hier een schermafdruk van het geheugen.
          Dit is toch voldoende of niet?
          En wanneer ik slechts een kwartierstaat van 2 generaties maak waarvan gaan
          enkel infoveld van is ingevuld heb je toch niet veel geheugen nodig denk ik?
          Misschien nog een detail, op mijn oude laptop Pentium1 werkt alles nog wel
          normaal...

          Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
          (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

          C:\Documents and Settings\Geert>mem
          Opdracht of bestandsnaam onjuist

          655360 bytes conventioneel geheugen in totaal
          655360 bytes beschikbaar voor MS-DOS
          627184 max. omvang voor uitvoerbare programma's

          1048576 bytes totaal aangesloten extended memory
          0 bytes beschikbaar aaneengesloten extended memory
          941056 bytes beschikbaar XMS-geheugen
          MS-DOS aanwezig in High Memory-gebied.

> [...]

          CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT naar CONFIG.OUD en AUTOEXEC.OUD.
          Start dan de PC opnieuw. Daarna is het bijna altijd opgelost.

          Incoming mail is certified Virus Free.

          ---
          Message 4 of 6 , Sep 14 1:36 PM
            Geert Vandervoort wrote:

> [...]
            >
            > 1048576 bytes totaal aangesloten extended memory
            > 0 bytes beschikbaar aaneengesloten extended memory

            Hallo Geert,

            Dat geheugen moet inderdaad genoeg zijn. Dat maakt het wel een vreemd geval.

            Kan je wel vanuit het VOORBLD bestand een kwartierstaat van Willem
            Alexander maken?

            Kan je wel via "PRO-GEN Hulpprogramma's", "Overige", "Compileer alles"
            alle uitvoerdefinities laten compileren? Als dat lukt dan moet je
            kwartierstaat-uitvoer nu ook lukken.

          • Geert Vandervoort
            Message 5 of 6 , Sep 14 1:55 PM
              Johan,
              bedankt voor de oplossing.
              Het is gelukt met de uitvoerdefinities terug te compileren

              mvg
              Geert

[...]

            • A van Rooij
              Message 6 of 6 , Sep 10 3:15 PM
                Geachte Leden,

                Ik heb een uitvoerprobleem bij het maken van een kwartierstaat. De eenvoudige geeft geen problemen, maar bij het maken van de standaard kwartierstaat krijg ik de volgende melding:

                The NTVDM CPU has encountered an illegal instruction.CS:6cfb IP:fff2 OP:Of 00 00 00 96 Choose "Close' to terminate the application.
                Met vriendelijke groet,Jeanne van Rooij genealogie site: http://www.vrooij.com