Tekst in parenteel

  • h.gebben@worldonline.nl
    Message 1 of 3 , Jan 1, 2001
      Beste Pro-Gen gebruikers,
      Ik zit met de volgende vragen aangaande het programma:
      1. Als ik een kwartiestaat uitprint, staat er als verwijzing bij een
      naam die ook elders is genoemd: "zie ook nr...... op blz."
      Deze verwijzing naar bladzijde klopt nooit bij mij en zou ik dus ook
      graag verwijderd zien. Kan dit in het programma zelf, of moet ik dit
      in een tekstverwerker zelf nog 'nabehandelen ?

      2. Als ik een parenteel/genelaogisch schema uitprint, staat er altijd
      de ingevulde tekst of info bij. Voor dit probleem geldt hetzelfde: ik
      vind het op sommige momenten storend en niet ter zake doende, dus hoe
      kan ik ervoor zorgen, dat het programma dit ook niet uitprint ?

      Daarnaast wens ik eenieder ook nog de allerbeste wensen voor het
      nieuwe jaar, en dat het een vruchtbaar genealogisch jaar mag worden.

      Groetjes,
      Henk
    • nelis@nlr.nl
      Message 2 of 3 , Jan 1, 2001
        Goedendag Henk,

> [...]
        > graag verwijderd zien. Kan dit in het programma zelf, of moet ik dit
        > in een tekstverwerker zelf nog 'nabehandelen ?
        Als je een parenteel gaat maken is een van de laatste menu's een waarin
        opgeslagen instellingen te zien zijn. Daarin kun je aangeven of er al
        dan niet een verwijzing naar een bladzijde moet worden opgenomen. Kies
        een instelling uit de getoonde lijst en type Ins. Er verschijnmt
        wederom een menu, met daarin verwijzingen naar 11 (!) andere menu's, en
        daarin kun je een hoop details mbt de uitvoer regelen.

        Overigens, de bladzijdeverwijzing klopt pas als de tekstverwerker de
        verwijzingen heeft ingevuld. Daartoe dien je in het algemeen een
        opdracht te geven in de tekstverwerker.

> [...]
        > vind het op sommige momenten storend en niet ter zake doende, dus hoe
        > kan ik ervoor zorgen, dat het programma dit ook niet uitprint ?
        In dezelfde bende menu's die hierboven genoemd zijn kun je ook
        instellen welke velden van personen al dan niet afgedrukt moeten
        worden. Je kunt daarbij de info velden VAN ALLE PERSONEN uit de uitvoer
        weren.

        Met vriendelijke groet,
        Wim Nelis.
        --
        W.J.M. Nelis (Informatics Division, Computing Services, Datacomms, IC-NOP)
        National Aerospace Laboratory (NLR) Email: nelis@...
        Message 3 of 3 , Jan 3, 2001
          Beste Wim,
          Hartelijk dank voor de uitleg. Ik heb het inmiddels al geprobeerd en
          het resultaat is verbluffend te noemen. Zelfs als je deze nieuwe
          instellingen bewaart, blijven de oude ook bewaard. Je kunt dus altijd
          simpel deze verandering ongedaan maken.
          Groetjes,
          Henk Gebben

          248210