vervolg werklijst uitdraai

  • cecilia_pol
    Message 1 of 2 , Aug 13, 2004
      Bedankt voor jullie meedenken. De manier om beginletter achternaam te
      selecteren had ik inderdaad gebruikt. Maar dan vallen alle namen die
      beginnen met Van, Van der enz. eruit. Terwijl ze in de werklijst
      zonder selectie wel onder de juiste letter verschijnen. Is dit
      probleem op te lossen?

      Cecilia
    • Ivo Gilisen
      Message 2 of 2 , Aug 13, 2004

        Ja, dit probleem is op te lossen.

        Ik begrijp dat gij een systeempje wilt dat werkt onder VOORVOEGSEL HERKENNEN
        = JA (Hoofdmenu .... Instellingen wijzigen .... Algemene opties ....
        VOORVOEGSEL HERKENNEN = JA, deze instelling staat bij u waarschijnlijk al zo
        ingesteld).

        Ga naar Hoofdmenu .... Wijzigen gegevens personen .... in de Totaallijst :
        Personen, drukt gij op L van selecteren .... kies vervolgens voor Opgeslagen
        voorwaarde kiezen.... ... zet de cursorbalk bvb. op de laatste regel van
        Overzicht selectie/markeervoorwaarden bij personen .... druk dan op Insert
        om een lege regel te maken ... en vervolgens op F1 om het venster Gegevens
        van voorwaarde te openen .... typ of kopieer in de bovenste helft onder de
        volgende voorwaarde:
        INSTR(1,UCASE$(NAME$(Achternaam,2)),UCASE$("#?"))=1
        .... typ in de onderste helft een omschrijving: Achternaam (voorvoegsel
        herkennen=ja) begint met ....
        ... vergeet die 4 puntjes niet achter het woordje "met"! .... druk ESC ...
        Enter en sla de voorwaarde/wijziging op.

        Dit systeempje werkt dus niet wanneer VOORVOEGSEL HERKENNEN op NEE staat.

        Groeten,
        Ivo Gilisen
        HYPERLINK
        "http://users.pandora.be/ivo.gilisen"http://users.pandora.be/ivo.gilisen