OT: 100% cpu belasting Pro-gen in eigen venster.

  • frankvdm2004
    Message 1 of 5 , Jul 1 1:08 AM
      Graag had ik vernomen als dit bij jullie ook zo is.
      Ik gebruik pro-gen in een apart windows venster, zodanig dat ik kan
      kopieren en plakken vanuit andere dokumenten, maar dit vertraagt
      ernorm het systeem. Bij nzicht in het "Windows Taakbeheer, te
      bereiken met ctrl+alt+del" zie ik: wanneer het pro-gen venster
      actief is de cpu belasting tussen 80 en 100% zonder dat ik een
      bewerking uitvoer, maak ik een ander windowsvenster actief dan zakt
      cpu naar 0 tot 4 %, terug pro-gen actief maken en terug 80- 100% cpu
      belasting.
      Weet iemand raad?

      P4 1.5Mhz xp

      Groeten
    • Jan Vandermeeren
      Message 2 of 5 , Jul 1 1:48 AM
        Ik heb dat ook, dacht wel dat het aan mijn bijna antieke PC (P2 380 MHz) lag maar jij hebt toch een niet zo oude configuratie zie ik.
        Iemand anders een verklaring daarvoor?

        jan
[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

      • Ivo Gilisen
        Message 3 of 5 , Jul 1 6:20 AM
          Beste,

          Is dit geen oplossing?
          HYPERLINK
          "BLOCKED::http://www.tamedos.com/tame/tamehome.htm"http://www.tamedos.com/ta
          me/tamehome.htm
          If you run DOS programs, you have probably noticed that the DOS program will
          take over the CPU. This can be devastating in a multi-user environment such
          as Microsoft Terminal Server or Citrix Metaframe. A dual processor machine
          can slow to a crawl with just a few users.

          Tame allows you to effeciently run DOS programs.

          Tame Prevents DOS programs from hogging the system. Tame supports Windows
          2000, Citrix, Windows XP, Windows 98, Windows 95, Windows NT.

          Groeten,
          Ivo Gilisen
          HYPERLINK
          "BLOCKED::http://users.pandora.be/ivo.gilisen"http://users.pandora.be/ivo.gi
          lisen

          _____

[...]

          ---

        • Jan Vandermeeren
          Message 4 of 5 , Jul 1 7:20 AM
            Ivo,

            inderdaad geeft dit een lager CPU gebruik.
            Nu eens uittesten bij intensief gebruik.
            bedankt
            jan

            Message 5 of 5 , Jul 1 10:30 AM
              Jan en Ivo,

              Op mijn PC (P4, 1 Mhz, XP) ook even gekeken. Het blijkt, dat als ik in
              ProGen bezig ben, het CPU-gebruik direct naar 100 % stijgt, maar zodra ik in
              ProGen niets meer doe zakt het weer naar een normaal niveau. Kopiƫren en
              plakken doe ik net als Jan en gaan bij mij goed, alleen het plakken in
              ProGen gaan wat traag. Als ik ProGen open heb staan en daarnaast in een
              ander programma werk ondervind ik daar geen vertraging.

              Jullie zijn hier niets mee geholpen, maar ik wilde toch mijn ervaringen even
              melden.

              Groeten,

              Alex Mettau.