Pro-Gen en XP

  • Rob Hubert
    Message 1 of 4 , May 30, 2004
      Beste Allemaal,

      Waarschijnlijk iets wat OT, maar moet kunnen (denk ik) :-). Ik heb eindelijk
      de stap gezet om XP op mijn PC te zetten en ben daar niet ontevreden over.
      Ik heb alleen een PG instelling vraag (?).

      Bij ME had ik boven het PG scherm (venster) de optie van kopiëren en
      plakken. Deze heb ik niet in XP en ik vraag me af of dit nog wel mogelijk is
      met XP. Naar mijn mening zijn alle standaard instellingen vanuit ME wel
      meegenomen.

      Vr. Groeten / Best regards,

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Rob Hubert, Haarlem, Netherlands
      Website: http://www.rob-hubert.nl/
      rob-hubert@... or
      hubert14@...
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      --------
      In- en uitgaande e-mail gecontroleerd door Kaspersky Anti-Virus
      In- and Outgoing mail checked by Kaspersky Anti-Virus
      --------
    • Evelien van Ruitenbeek
      Message 2 of 4 , May 30, 2004
        Dag Rob,

        Die functie zit er nog steeds hoor!
        Probeer eens Alt en Enter, dan moet je toch het bewuste icoontje weer zien.

        Groetjes,
        Evelien

        E-mail : <mailto:e.van.ruitenbeek@...>
        e.van.ruitenbeek@...
        Website : <http://www.ruitenbeekgenealogie.nl/>
        http://www.ruitenbeekgenealogie.nl

        Deze e-mail is door Norton AntiVirus 2004 gecontroleerd op virussen

        _____

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        <http://rd.yahoo.com/SIG=129sjmv3r/M=295196.4901138.6071305.3001176/D=groups
        /S=1705043464:HM/EXP=1086041103/A=2128215/R=0/SIG=10se96mf6/*http://companio
        n.yahoo.com> click here

        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=295196.4901138.6071305.3001176/D=groups/S=
        :HM/A=2128215/rand=856619969>

        _____

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

      • Alex Mettau
        Message 3 of 4 , May 30, 2004
          Hallo Evelien en Rob,

          Ook ik mis sinds de installatie van XP het "menuutje" boven het ProGen-scherm. Ik bedoel hiermee niet het icoontje, waarmee je het Windows uitrolmenu opent, maar een soort menuutje dat boven op het ProGen-scherm zat.

          Ik ben inmiddels al wel gewend aan het alternatief:
          Vanuit ProGen naar een Windows-applicatie d.m.v. selecteren met de muis en dan <Enter>.
          Dan naar de plek waarheen gekopieerd moet worden en plakken met <Ctrl-V> (of een andere Windows-manier).
          Dit werkt trouwens ook binnen Pro-Gen uitstekend!

          Vanuit een Windows-programma naar Pro-Gen: Copiëren in het bron-programma en in ProGen op de gewenste plaats op de rechter muisknop klikken.

          Werkt prima, geen menu meer nodig.

          Groeten,

          Alex Mettau.

          Message 4 of 4 , May 31, 2004

            Toevallig kwam dit onderwerp ook ter sprake op de laatste vergadering van de
            PRO-GENgebruikersgroep LIMBURG dd. 27 mei 2004.

            Die knoppen Plakken, Kopiëren, enz. bestaan in een "XP-DOS-venster" niet
            meer. (Een venster is te bekomen met ALT-ENTER).

            In een XP-DOS-venster tref je wel een menuutje aan met de opdrachten
            Bewerken, Markeren, Knippen ... . Dat zit verborgen onder het zwarte
            icoontje "c:\" dat helemaal bovenaan links staat in een XP-DOS-venster Klik
            eens op dat zwarte icoontje en kies dan voor Bewerken. Werken met dit menu
            vind ik omslachtig.

            Maar het kan véél eenvoudiger.

            Kopieer elders, bvb. in Word, een stukje tekst (met bvb. control-c)... ga
            dan naar PG30 dat in een "XP-Dos-venster" draait .... Open een infoveld ...
            en klik op je *rechtermuisknop*. En daar staat dan de tekst. (Met dank aan
            ons lid Geert Vandervoort)

            Die muisknop kan nog interessanter worden.

            Je hebt PG30 open in een XP-DOS-venster ... Selecteer met de linkermuisknop
            (!) bvb. eens een plaats, een datum, een bron, een naam of eender wat in een
            persoonsblad, het mag ook iets zijn uit een Infotekst ... de selectie wordt
            zwart .... klik met de *rechtermuisknop* op die zwarte selectie ... de
            zwarte selectie wordt terug wit en tegelijkertijd wordt die zwarte selectie
            gekopieerd door XP ....... ga nu naar een ander infoveld, of zelfs naar een
            "gewoon" veld en klik daar weer op je *rechtermuisknop* ..... de "zwarte"
            tekst wordt geplakt.

            Groeten,
            Ivo Gilisen
            http://users.pandora.be/ivo.gilisen