Re: [pro-gen] laptop problem met Pro-Gen

  • Victor Pollé
    Message 1 of 9 , Apr 2, 2004
      Hallo Marlies,

      Je wilt PRO-GEN gebruiken zowel op je PC als op je laptop. Dat doe ik
      ook.
      Mijn probleem was: als ik een nieuw criterium voor selectie maak op
      de PC, dan staat die niet op mijn laptop. Besluit ik in het archief
      dat ik een nieuwe persoonslijst wil maken, dan staat die wel op mijn
      laptop, maar niet op mijn PC.

      In het laatste nummer van PRO-GEN-eralia (jaargang 10, nr 1, maart
      2004) staat op pag.13 een artikel van Johan Mulderij: PRO-GEN en een
      USB-memory stick.

      Ik heb zo'n stick gekocht: 128 Mb (euro 50). Ideaal:
      1. Back-up schrijven en controleren gaat veel vlugger dan met een
      floppy;
      2. De hele directory (map) PG30 van de PC kopieëer ik naar de stick
      (zo'n 40Mb, die vorstenhuizen heb ik verwijderd, zelf heb ik 3000
      personen en 1000 relaties) en van de stick naar de laptop. Kom ik
      terug uit het archief dan doe ik het omgekeerde. Werkt perfect.

      Een aanrader dus zo'n USB-memory-stick.

      (Ik gebruik Windows 98 second edition. Dat betekent de bijgeleverde
      driver installeren zowel op de PC als op de laptop.)

      Hartelijke groeten en veel succes.

      Victor Pollé

      VICTOR POLLÉ

      v.f.l.polle@...

      Tel. +31 53 431 89 49
    • J. de Boer
      Message 2 of 9 , Apr 2, 2004
        Het door Victor geconstateerde probleem met twee PC's is heel goed
        verklaarbaar. Tenminste, ik vermoed dat dit het is wat bij hem
        speelde. De verschillende bestanden staan zoals bekend in de submap
        DATA. Zolang je namen blijft toevoegen of wijzigt in de al aanwezige
        bestanden, kun je na elke sessie in principe volstaan met enkel een
        kopie van die DATA-map naar de andere PC. Op deze manier blijven de
        twee PC's gesynchroniseerd. Zodra je echter op één van de beide
        PC's een bestand bijmaakt, dan wijzigt de file PRO-GEN.CAT in de
        bovenliggende map NL, want daar staan alle bestanden in een
        tabelletje opgesomd. Voor hen die hiermee nog niet zo bekend zijn,
        open deze file maar eens in b.v. Wordpad. Op de andere PC moet dus,
        wil deze de uitgebreide DATA-map kunnen verwerken, ook die file PRO-
        GEN.CAT meegekopiëerd worden. Dit om die nieuwe bestanden kenbaar te
        maken. Zelf los ik dat dan voor het gemak op door in zo'n geval de
        hele NL-map (met al zijn submappen) te kopiëren. Kost maar weinig
        tijd. Het is een methode die mij al jaren uitstekend bevalt. Doordat
        hij de hele map PG30 kopiëert bereikt hij uiteraard hetzelfde
        resultaat.

        Met vriendelijke groet,
        Jan de Boer

        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Victor Pollé" <v.f.l.polle@h...>

      • Victor Pollé
        Message 3 of 9 , Apr 4, 2004
          Beste Jan de Boer,

          Mijn PG30\NL bestand is 11.9 Mb.
          Mijn PG30 bestand is 22.3 Mb.
          Alleen NL overbrengen scheelt dus ongeveer de helft.

          Maar: in PG30\*.* zie ik enkele recent gewijzigde files:
          Pgit-1.log
          Pgit-2.log
          Pgzoek.ini.

          Ik heb half februari mijn hele C: schijf opnieuw ingericht
          inclusief installatie Windows98-second edition.
          En daarbij PRO-GEN opnieuw geinstalleerd.
          Zijn toen die drie files aangemaakt?
          Veranderen die drie en
          eventueel andere files in de hoofddirectory
          niet meer na de installatie?
          Al dat zo is dan kan ik mij inderdaad beperken tot
          overbrengen van PG30\NL.

          Bedankt voor de tip.

          Vriendelijke groet,
          Victor Pollé

        • mareula
          Message 4 of 9 , Apr 4, 2004
            Mijn hartelijke dank voor allen adviezen in betrekking voor het
            installeren van Pro-Gen op mijn Laptop. Sinds dagen zit ik te
            puzzelen maar de scherm blijft blauw mit witte en streppen.
            Ik ga verder proberen.

            Als laatste mogelijkheid blijft het bezoek bij een vakmens

            Met vriendelijke groet
            Marlies Reuland
          • W.J.M. Nelis
            Message 5 of 9 , Apr 5, 2004
              Goedendag,

              > Maar: in PG30\*.* zie ik enkele recent gewijzigde files:
              > Pgit-1.log
              > Pgit-2.log
              > Pgzoek.ini.
              De titel dekt intussen de inhoud niet helemaal meer,, maar goed.
              De drie genoemde files veranderen na installatie van PRO-GEN. In de
              bestanden PGIT-1.LOG en PGIT-2.LOG wordt bijgehouden welke toevoegingen
              en verbeteringen op PRO-GEN 3.0b zijn geinstalleerd.

              Met vriendelijke groet,
              Wim Nelis.
              --
              W.J.M. Nelis (Ondersteunende Diensten, ICT (ODIC), datacommunicatie, NLR-NOP)
              National Aerospace Laboratory (NLR) Email: nelis@...