[pro-gen]: controle gegevens

  • h04
    Message 1 of 1 , Mar 20, 2004
      Ik heb net "Controle gegevens" laten draaien, met daarin alleen de vakjes
      "dubbele personen en dubbele relaties" op Ja en "onjuiste datumvolgorde" op
      Ja.

      Ik zie in de uitdraai van de controlegegevens dat er enorm veel "mogelijke"
      dubbelen zitten.

      Na enige bestudering zie ik dat bijv. de volgende records als mogelijk
      dubbel worden gezien:

      Nr fam.naam voorn geb

      1901 Adema David ca? 1834

      2 Adema David ca 1874

      623 Adema David ca? 1905

      Hetzelfde komt ook voor als bijv alleen de (verschillende) overlijdensjaren
      zijn ingevuld.

      Het lijkt er op, dat een niet volledige ingevulde datum de oorzaak is. Heeft
      iemand misschien een idee hoe dergelijke jaaraanduidingen wel kunnen worden
      herkend door de controle?

      Vriendelijke groet,

      Hans Omlo