Re: [pro-gen] progen-Acces

    Message 1 of 2 , Jan 19, 2004
      Werner Peene <werner.peene@...> schreef:

      > Ik ben zopas toegetreden tot de discussiegroep en mogelijks val ik in
      > herhaling. Wie kan mij raad geven om een progen bestand over te
      > zetten in Acces?

      Hallo Werner,

      Welkom bij deze groep.

      PRO-GEN heeft o.a. een export-mogelijkheid (ASCII-Export) waarbij de
      inhoud van de diverse velden wordt weggeschreven in een zgn.
      komma-gescheiden bestand. Zo'n bestand kan worden geïmporteerd in
      Access. Voorwaarde is wel, dat de database-structuur in Access de
      PRO-GEN-velden herkent. Bij de export in PRO-GEN kan precies worden
      aangegeven welke velden moeten worden meegenomen in het data-bestand
      (overigens een 'gewoon' ASCII-bestand).

      Experimenteer eens met deze export-functie van PRO-GEN. Het biedt
      ongekende mogelijkheden.

      Om deze export-functie te bereiken, typ je vanuit het hoofdscherm
      achtereenvolgens: h e a, maak een selectie van de te exporteren records,
      geef een bestandsnaam (max. 8 tekens) aan resp. het persoonsbestand en
      het relatiebestand (ook een andere schijf en een ander pad is mogelijk),
      selecteer desgewenst de velden met het menu ASCII-uitvoeropties. In de
      gebruikersdocumentatie op pag. 89 e.v. meer over deze functie.

      Ook een weg andersom is mogelijk. Als je reeds gegevens in Access hebt
      verwerkt, overdenk dan eens hoe het beste je stamboomgegevens kunnen
      worden bijgehouden: in een eigengemaakte Access-definitie of met een
      door vele honderden genealogen gebruikt, specifiek stamboomprogramma.

      Succes ermee!

      Vriendelijke groeten / Best wishes
      Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL
      Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
      » Genealogie in Noord-Holland
      » SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
      » Homepage van de familie Arnoldus
      Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/