Volledige voornamen

  • Harry Pleijhuis
    Message 1 of 2 , Dec 24, 2003
      Nieuwe pagina 1Beste,

      In het PRO-GEN relatieschema staan de meeste voornamen in mijn stamboom voluit vermeld. Bij een aantal personen echter staat alleen de eerste voornaam voluit, gevolgd door een of meer initialen. Is er een optie die er voor zorgt dat alle voornamen voluit in het relatieschema staan?

      Groeten,

      Harry

      Message 2 of 2 , Dec 24, 2003
        Harry Pleijhuis wrote:

> [...]
        > alleen de eerste voornaam voluit, gevolgd door een of meer initialen.
        > Is er een optie die er voor zorgt dat alle voornamen voluit in het

        Hallo Harry,

        Dit heeft te maken met de beschikbare ruimte. PRO-GEN probeert
        eerst of de volledige voornaam+achternaam past. Als dat te lang
        wordt dan wordt de eerste voornaam voluit en de rest als initialen
        gebruikt. Het kan zelfs voorkomen dat dit ook niet past. Dan worden
        alle voornamen tot initialen. Je hebt daar zelf geen invloed op.

        Kijk maar eens in het VOORBLD bestand. Daar zal je zien dat er bij
        prins Bernard zelfs nog initialen wegvallen omdat het anders niet
        past.