Kwartierstaat echtpaar

  • Eddy Landzaat
    Message 1 of 5 , Nov 1, 2003
      Binnenkort wil ik de kwartierstaat van een kinderloos echtpaar op het
      net gaan zetten. Dat wil ik gaan doen als 1 kwartierstaat en niet
      door middel van 2 kwartierstaten (voor de man en de vrouw).

      Maar hoe doe je dat eigenlijk, als het al kan? Ik begin te vrezen dat
      ik van pro-Gen meer verwacht dan mogelijk is, want ik kan het niet
      vinden.

      Wie weet de oplossing?
    • Hans Homan Free
      Message 2 of 5 , Nov 1, 2003
        Tja,

        Een kwartierstaat bevat per definitie de voorouders, en daar horen
        natuurlijk de voorouders van vrouw (of man) niet bij. Ook met de nummering
        krijg je een probleem, want is nu de man nummer 1 of de vrouw?.

        Het is natuurlijk wel op te lossen door een fictief kind in te voeren, de
        kwartierstaat van dit kind te printen/op schijf te zetten en vervolgens in
        Word het kind weer te verwijderen.

        Met Vriendelijke Groeten
        Hans Homan Free
        http://home.hetnet.nl/~homanfree/

        Message 3 of 5 , Nov 1, 2003
          --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Hans Homan Free" <homanfree@h...>
          wrote:
> [...]
          voeren, de
          > kwartierstaat van dit kind te printen/op schijf te zetten en

          Sof, dan toch maar twee kwartierstaten...

          Eddy Landzaat
        • Jan Besse
          Message 4 of 5 , Nov 1, 2003
            Ik noem zo'n kind "stel dat", en geef niet aan of
            het mannelijk of vrouwelijk is.
            In mijn lijst (Progen) kan ik dat kind eenvoudig
            weer terug vinden. Van dit kind kan ik dan een
            kwartierstaat maken van "beide" ouders. Die
            vanzelf de nummers 2 en 3 krijgen.
            De groeten van
            Jan Besse
            jan@...
> [...]
            >
            > Het is natuurlijk wel op te lossen door een
            fictief kind in te voeren, de
            > kwartierstaat van dit kind te printen/op schijf

            http://docs.yahoo.com/info/terms/

            http://docs.yahoo.com/info/terms/

          • Pieter Schelling
            Message 5 of 5 , Nov 2, 2003
              Dag Eddy,

              > Sof, dan toch maar twee kwartierstaten...

              Waarom sof? Ik werk met onze kwartierstaat op internet al jaren zo, zie
              http://home.hccnet.nl/pa.schelling/kwst/kw_frm3.htm Oké, het zal
              genealogisch niet verantwoord zijn, maar het is wel een duidelijke
              presentatie van onze kwartieren, zeker ook omdat mijn vrouw en ik diverse
              gezamenlijke kwartieren hebben.

              groetjes,
              Pieter