Re: [pro-gen] Windows versie PRO-GEN? Inhoud

  • Cees Schenkel
    Message 1 of 4 , Oct 23, 2003

      Beste lieden, geen vraag maar mijn ervaring.

      De afgelopen twee maanden heb ik veel gewerkt in het Rijks Archief Noord
      Holland (RA NH) en in de Archiefdienst voor Kennemerland (AVK).

      Ik ga meestal in zaal 1 zitten (aanvraag archiefstukken) deze tafels zijn
      groter dan in zaal 2 waar de readers staan.
      ik zoek dan ook meestal eerst op film, zeg dan dat het niet te lezen is en
      vraag de orginelen op.

      In beide archieven moest ik gebruik maken van micro-fiche en micro-film
      lezers. De ruimte op de tafels links en rechts van zo'n apparaat is in beide
      archieven heel beperkt.
      Met moeite kan ik er mijn laptop kwijt. Maar er is geen plaats voor een
      losse muis-op-de-mat.

      Ik heb een oude COMPAQ Armada 1592 DT met een rechthoekig muisvlakje. Ik
      kan met die ingebouwde muis niet vlot overweg, wat ik ook probeer.

      WAT BEN IK BLIJ DAT IK IN PRO-GEN ALLES MET HET TOETSENBORD KAN DOEN.

      Ik weet wel dat binnen Windows ook veel met toetsen kan, maar vindt dat
      allemaal maar eens uit.
      Bijvoorbeeld: hoe open je een pull-down menu met behulp van de toetsen?

      vaak zit er een Fn toets op. deze zou je kunnen proberen.

      Als er al een Windows-versie komt van PRO-GEN dan graag nog jaren
      ondersteuning van de DOS-versie.

      Ik hou het op dos, ik lees in de Haza groep hoeveel problemen er zijn door
      de overstap naar een windows programma....
      Pro-gen heeft zich intussen bewezen, dwz op een paar kleinigheden is hij nu
      perfect, de makers hebben wat dat betreft een pluim verdient.
      over het AVK gesproken, deze gaat op mijn aandringen PRO-GEN aanschaffen
      voor invoerwerk tbv digitale stamboom Haarlem.
      a.s. maandag heb ik een vergadering met div. medewerkers......
      Cees

      Met vriendelijke groet,

      VICTOR POLLÉ

      v.f.l.polle@...

      Tel. +31 53 431 89 49

    • D. Hendrikson
      Message 2 of 4 , Oct 25, 2003
        Hierbij nog een paar makkelijke windows toetsen:

        Tab ... een invulhokje verder
        Shift Tab ... een invulhokje terug
        Ctrl X ... knippen
        Ctrl V ... plakken

        Dago Hendrikson, Gouda, The Netherlands
        * Genealogy: http://home.hccnet.nl/d.hendrikson/genealogie
        Researching the Dutch families "Hendrikson" (Henderson, Hendriksen), "van
        Rij" (also van Reij, van Rie, van Riede, van Rije, van Ry, van Rye, Vanry,
        Verrij etc.), "Macor" and "Hotting" (also Hottich).
      • Rob Hubert
        Message 3 of 4 , Oct 28, 2003
          Cees,

          Ik heb nog een hele oude 286 notebook en ik gebruik Pro-Gen daarop zodat ik
          hem mee kan nemen naar het archief. Ik ben het dus helemaal met je eens dat
          de DOS versie voor mij nog steeds uitkomst biedt.

          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          Rob Hubert, Haarlem, Netherlands
          hubert14@... or
          r.hubert@...
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

          --------
          In- en uitgaande e-mail gecontroleerd door Norton Antivirus 2003
          In- and Outgoing mail checked by Norton Antivirus 2003
          --------

> [...]
          > voor invoerwerk tbv digitale stamboom Haarlem.
          > a.s. maandag heb ik een vergadering met div. medewerkers......

        • J. de Boer
          Message 4 of 4 , Oct 28, 2003
            --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Rob Hubert" <r.hubert@u...> wrote:
> [...]
            eens dat
            > de DOS versie voor mij nog steeds uitkomst biedt.

            Helemaal mee eens. Windows is beslist niet zaligmakend, het biedt
            hooguit wat handigheidjes. De voordelen ervan ontken ik niet, ik hoef
            ze niet op te noemen, ze zijn wel bekend. Kopiëren en plakken kan
            trouwens, zij het een beetje omslachtig, in het huidige DOS-venster
            ook. Maar het is voor mij hoegenaamd geen reden om ongeduldig en
            halsreikend naar die Windowsversie uit te kijken. De huidige versie
            werkt bij mij voor zover ik weet foutloos.

            Niet overhaasten dus, want met bugs die met overhaast werk gepaard
            gaan is niemand bij gebaat. Ik heb liever een DOS-versie die feilloos
            werkt dan een Windows met bugs.

            Jan de Boer