woonplaatsen als in info bij inlezen gedcom

  • Ineke
    Message 1 of 4 , Sep 1, 2003
      Zoals jullie misschien ergens hebben gelezen of gehoord zijn we bezig zo
      snel mogelijk de plaatsen rond Alkmaar in Lias te krijgen. De huwelijken
      althans.
      Gertie van Lienen-Visser en ik tikken daarnaast alle gegevens in ons
      eigen programma en zetten dat op internet als gezinsreconstructies,
      compleet met getuigen, beroepen en woonplaatsen.
      We hebben echter een probleem.
      Zij werkt met Haza7.2fplus.en ik met ProGen De kant en klare bestanden
      wisselen we als gedcom uit.
      Nu is er iets vreemds:

      Alle woonplaatsen uit Haza komen als info in Progen bij de adresgegevens
      Het is een heidense klus om dat te veranderen
      Wat doe ik niet goed met het inlezen van de gedcom?

      Ineke Smit (4142)
      http://members.chello.nl/cfsmit2

      http://members.chello.nl/g.vanlienenvisser
      (voor gezinnen in Harenkarspel,de Rijp, Ursem,Warmenhuizen,en Winkel)
    • Cees Schenkel
      Message 2 of 4 , Sep 1, 2003

> [...]
        > Het is een heidense klus om dat te veranderen
        > Wat doe ik niet goed met het inlezen van de gedcom?

        Ineke en Gertie, jullie doen niets fout.
        ikzelf zat met het zelfde probleem,
        Het ligt in de verschillen van de gedcommodule tussen beide programma's
        ik weet niet hoe bedreven je bent met programeren cq nieuw invoer scherm
        maken voor progen.
        in bv een nieuw invoerscherm, kan je eigen (haza) gedcom tags plaatsen, dan
        gaat de conversie in een keer goed.
        anders download het programma chaf van Wim Nelis.
        Zelf voer ik ook in voor lias, echter daarna zet ik het pas om voor het
        archief

        Cees 06 134 607 33
      • Eric Verhassel
        Message 3 of 4 , Sep 2, 2003

          Een dergelijk resultaat kan je verkrijgen indien de gedcom-definities van
          beide programma's niet 100% identiek zijn.
          Een oplossing voor een niet-programmeur is niet altijd eenvoudig.

          Anderzijds is er wel een noodoplossing binnen Pro-Gen:
          Indien je het veld 'info' van de adresgegevens niet voor andere doeleinden
          gebruikt, kan je de inhoud voor een, enkele of alle records eenvoudig naar
          de juiste plaats kopieren of verplaatsen met het hulpprogramma 'CHAF' dat
          vrij verkrijgbaar is.

          Groetjes,
          eric

          Ik zoek alles over Van der Hasselt, Verhassel en Verhasselt.
          eric.verhassel@...
          http://home.tiscali.be/ericverhassel/menu.htm

[...]

        • Willem H. Rozendaal
          Message 4 of 4 , Sep 2, 2003
            Ineke,

            Ik ben het met Eric eens dat het voor een niet-programmeur erg lastig is.
            Maar ik ben een programmeur en de maker van GEDCOMpare (yahoo-groep
            gecomparenl), een programma dat onder andere de omzettting van Haza naar
            Pro-Gen kan uitvoeren.

            Voor meer informatie: whrozendaal@...

            WWim Rozendaal