Gedcompare 4.1

  • Willem H. Rozendaal
    Message 1 of 1 , Jul 31, 2003
      Zojuist heb ik bij de Yahoo-group GEDCOMparenl de bug fix release 4.1 van
      Gedcompare in de files sectie geplaatst.

      Hoofdzakelijke aanleiding voor deze release is een fout waardoor bij
      conversie naar Pro-Gen regelmatig huwelijken als samenleven werden vertaald.
      Dit probleem is opgelost.

      Daarnaast zijn er een aantal kleine fouten in de afhandeling van
      aantekeningen/notities bij het vergelijken van bestanden opgelost en is de
      afhandeling van geloofsovertuiging (RELI) verbeterd.

      En toen ik toch bezig was heb ik op de vraag van een van jullie gereageerd
      en bij omzetten naar Pro-Gen de soms als storend ervaren boodschap die
      weergeeft dat een datum niet exact is wat pro-gen weergeeft (maar moet zijn
      voor .., na .... etc) optioneel gemaakt.

      Dan nog een verzoek: als je tot de conclusie komt dat gedcompare andere
      output oplevert dan je verwacht, draai het programma dan nog een keer met de
      optie gedetailleerde rapportage en kijk of er meldingen verschijnen over
      missende records. Zo ja: kijk in het bron bestand of de genoemde fam en indi
      records te maken hebben met de personen waar het onverwachte resultaat
      optrad. Is dat het geval dan kan je er van uit gaan dat het gedcombestand
      fout is. Ik heb de laatste week enkele uren per dag naar dit soort situaties
      die mij werden toegestuurd zitten kijken en steeds geconstateerd dat er geen
      fout inhet programma zat, maar het (door programma x gemaakte bestand een
      fout bevatte). Pas als herstel van het gedcombestand niet lukt met mij
      contact opnemen s.v.p.

      Wim