Grafisch overzicht

  • H.Nales
    Message 1 of 2 , Feb 26, 2003
      L.S.
      Enige weken geleden stelde Rob Hubert hier (en in vele andere genealogische groepen) de vraag hoe men een grafisch overzicht kon genereren zonder (grote) blokken, schaduwen enz. Door deze blokken moet men al gauw vele A-4 tjes horizontaal of verticaal aan elkaar plakken en heeft men een grote wand nodig om een stamboom overzicht kwijt te kunnen. M.a.w. hoe maak ik een zo compact mogelijk grafisch schema?
      Als ik me goed herinner was er toen een antwoord dat dit in de zuidhollandse groep was beantwoord. Aangezien ik geen enkele binding met Zuidholland heb , is de discussie voor mij te vroeg een zachte dood gestorven.
      Kan iemand mij alsnog helpen, alstublieft?
      Vriendelijke groet, Harry Nales Diepenheim

    • Leonard <leonardk@nmc.kpn.net>
      Message 2 of 2 , Feb 26, 2003
        Ik kan mij herinneren dat ik ook aan die discussie meedeed en Rob
        destijds het advies gaf om Geno-Pro eens uit te proberen.
        Het is een (typisch) Amerikaans programma met een op het eerste
        gezicht vreemde omgeving, wat zeker niet op genealogie lijkt. Eenmaal
        een gedcom-bestand geimporteerd en met enige manipulaties, kun je een
        heel goed grafisch overzicht krijgen. Ik gebruik het programma niet
        voor mijn 'dagelijks' gebruik van genealogie, daar is er maar één
        goed voor . . . ;o)
        Mogelijk dat dit een hulpmiddel voor je is en succes toegewenst
        Leonard van Kessel, Ter Aar