traag wegschrijven

  • Rob Hubert
    Message 1 of 3 , Feb 1 1:50 AM
      Beste Pro-gen gebruikers,

      Al een tijdje heb ik last van het traag wegschijven van de gegevens binnen
      Pro-Gen. Ik heb dan de gegevens ingevuld in het persoonsveld en druk op Esc
      om het te bewaren, daarna op enter en dan duurt het vaak heel lang (wat is
      lang, maar toch vaak wel 5 - 10 sec) voordat het weggeschreven is. Ik werk
      meestal vanuit het relatieschema. Ik heb dan wel geen hele snelle computer
      (300 MHz), maar ik heb al bewust niets anders open staan zodat het programma
      al het geheugen kan gebruiken dat hij nodig heeft. Kan het ermee te maken
      hebben dat ik een bestand van ruim 59.700 namen heb, of zou het iets anders
      kunnen zijn. Misschien dat iemand hier ook wel eens last van heeft gehad.
      Anders zal ik de vraag rechtstreeks aan Johan of Dinant moeten stellen.
      Alvast bedankt voor het meedenken / antwoord.

      vr. groeten,

      Rob Hubert

      Website: http://home.wanadoo.nl/rob.hubert/

      --------
      In- en uitgaande e-mail gecontroleerd door Norton Antivirus 2003
      In- and Outgoing mail checked by Norton Antivirus 2003
      --------
    • Leonard <leonardk@nmc.kpn.net>
      Message 2 of 3 , Feb 26 9:57 PM
        Hallo Rob,

        heb jij al een oplossing van iemand gekregen; ik heb het gevvoel
        hetzelfde probleem te krijgen; overigens werk ik met veel
        infoteksten, echter mijn totale persoonsbestand is niet eens zo
        groot. Het aantal relaties bedraagt 12.500 en de personen nog geen
        35.000. Toch kan Pro-Gen 250.000 records herbergen. . .
        Heb jij al bevindingen ?
        Leonard van Kessel, Ter Aar

      • Rob Hubert
        Message 3 of 3 , Feb 27 2:57 AM
          Hallo leonard,

          Nee ik heb nog geen verbetering. Men heeft me wel aangeraden om te
          defragmenteren, maar dat gebeurt bij mij iedere week al automatisch. Mijn
          bestand is ruim 60.000 namen en ik gebruik ook veel tekst, ik heb zelfs
          extra info velden gemaakt in mijn persoonsblad. Het is nog niet verbeterd,
          dus het duurt nog steeds een paar seconden voordat het record is
          weggeschreven !

          vr. groeten,

          Rob Hubert, Haarlem, NL

          Website: http://home.wanadoo.nl/rob.hubert/

          Zoekt: Hubert, Schuwer, van Brederode, Aberson, Westerbeek van Eerten, van
          Beukering

          --------