archiveren

  • Hans Schippers
    Message 1 of 1 , Dec 8, 2002
      Dag Pro-Gen gebruikers,

      Een vraag over het archiveren (back-up maken) van de bestanden.
      Als er gekozen wordt een back-up te maken van het bewerkte bestand
      wordt de extensie van de vorige back-up, .lzh gewijzigd in .bak en het
      gewijzigde/vernieuwde bestand wordt weg geschreven als .lzh.
      Dus:
      Naam.bak 153.562 05-12-02 19:32
      Naam.lzh 153.672 06-12-02 09:44

      Ik wil soms meerdere vorige versie bewaren. (Voel ik me wat veiliger bij!)
      Nu kan dit natuurlijk wel door het bestand .bak een andere naam en/of
      extensie te geven maar dat is nogal omslachtig.
      Is het mogelijk/moeilijk om automatisch de extensie van het oude bestand
      te wijzigen in bv. .001. Bij een volgende back-up wordt de vorige .lzh dan
      .002 etc. De ruimte op de hardeschijven wordt steeds groter dus is opslag
      geen probleem.

      Bijvoorbeeld:
      Naam.001 151.143 02-12-02 19:32
      Naam.002 151.693 03-12-02 19:32