RE: Gedcom

  • Rob Hubert
    Message 1 of 27 , Nov 10, 2002
      Cees,

      Ik zal even een nieuw persoonveld aanmaken. In PAF kan ik een veld
      aanmaken, het heeft alleen dan geen GEDCOM tag, maar ik wil even kijken
      wat het doet.

      Hieronder de GEDCOM in de 5.0 versie:

      0 HEAD
      1 SOUR PAF
      2 NAME Personal Ancestral File
      2 VERS 5.2.18.0
      2 CORP The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints
      3 ADDR 50 East North Temple Street
      4 CONT Salt Lake City, UT 84150
      4 CONT USA
      1 DEST PAF
      1 DATE 10 Nov 2002
      2 TIME 12:39:11
      1 FILE test.ged
      1 GEDC
      2 VERS 5.5
      2 FORM LINEAGE-LINKED
      1 CHAR UTF-8
      1 LANG English
      1 SUBM @SUB1@
      0 @SUB1@ SUBM
      1 NAME Rob Hubert
      1 ADDR Jane Addamsstraat 54
      2 CONT 2037 JM Haarlem
      2 CTRY The Netherlands
      1 PHON +31 (0)23 5 33 07 50
      1 EMAIL robhubert@...
      0 @I1@ INDI
      1 NAME Rob /Hubert/
      2 SURN Hubert
      2 GIVN Rob
      1 SEX M
      1 BIRT
      2 DATE 30 Nov 1957
      2 PLAC Haarlem,Noord-Holland,Nederland
      1 _UID 812F8F689FF4D611ABC00002442581148C07
      1 FAMS @F1@
      1 EVEN
      2 TYPE Geboorte aangifte
      2 DATE 2 Dec 1957
      2 PLAC Haarlem,Noord-Holland,Nederland
      1 BIRT
      1 CHAN
      2 DATE 10 Nov 2002
      3 TIME 12:38:34
      0 @I2@ INDI
      1 NAME Romy /Schuwer/
      2 SURN Schuer
      2 GIVN Romy
      1 SEX F
      1 BIRT
      2 DATE 8 Oct 1962
      1 _UID 832F8F689FF4D611ABC00002442581148E27
      1 FAMS @F1@
      1 CHAN
      2 DATE 10 Nov 2002
      3 TIME 11:28:10
      0 @F1@ FAM
      1 _UID 842F8F689FF4D611ABC00002442581148F37
      1 HUSB @I1@
      1 WIFE @I2@
      1 MARR
      2 DATE 26 Nov 1982
      2 PLAC Haarlem,Noord-Holland,Nederland
      0 _EVENT_DEFN Geboorte aangifte
      1 TYPE I
      1 TITL Geboorte aangifte
      2 ABBR BIRT1
      1 ABBR BI
      1 _SENM
      1 _SENDOM
      1 _SENPOM
      1 _SENDPM
      1 _SENF
      1 _SENDOF
      1 _SENPOF
      1 _SENDPF
      1 _SENU
      1 _SENDOU
      1 _SENPOU
      1 _SENDPU
      1 _DATE_TYPE 1
      1 _PLACE_TYPE 1
      1 _DESC_FLAG 0
      1 _CONF_FLAG 0
      0 TRLR

      Hieronder de GEDCOM in de 2.31 uitvoer:

      0 HEAD
      1 SOUR PAF 5.0
[...]
      2 TIME 12:45:24
      1 FILE testcees.ged
      1 GEDC
      2 VERS 4.0
      2 FORM LINEAGE-LINKED
      1 CHAR ANSEL
      1 LANG English
      1 SUBM @SUB1@
      0 @SUB1@ SUBM
      1 NAME Rob Hubert
      1 ADDR Jane Addamsstraat 54
      2 CONT 2037 JM Haarlem
      2 CTRY The Netherlands
      1 PHON +31 (0)23 5 33 07 50
      1 EMAIL robhubert@...
      0 @I1@ INDI
      1 NAME Rob /Hubert/
[...]

      Kijk maar of jij er ook wat mee kunt?

      Vr. groeten, Greetings

      Rob C. Hubert rob.hubert@...
      robhubert@...
      pafgg@...
      Haarlem, The Netherlands

      PAF Gebruikersgroep Nederland / PAF Users Group Netherlands:
      http://net.clubs.nl/paf
      Website overlijdensberichten / death notices (meer dan / more than
      13.300) http://members.chello.nl/r.hubert1/

      Inkomende en uitgaande mail wordt gecontroleerd met Norton AntiVirus
      2003
      Incoming and outgoing mail will be checked with Norton AntiVirus 2003

      Message 2 of 27 , Nov 10, 2002
        Cees,

        Ik weet niet direct een oplossing hiervoor, wel ben ik even aan het
        spelen geweest en heb in PAF het onderstaande GEDCOM bestand gemaakt.
        Daarna heb ik om even te testen een nieuw persoonsblad gemaakt en daarin
        het volgende gezet:

        Ã-¦_Geboorte+-----------------------------------------------------------
        ------_
        ¦ Datum : @25 Plaats: @26 Tijd: @27
        _
        ¦ Bron : @28 Aktenr: @29
        _
        ¦ Tekst : @30 Info: @31
        _
        ¦ Geboorte aangifte datum: @32 <=================
        +-----------------------------------------------------------------------
        ------_

        (Geboorte aangifte datum: @32) <==================

        @25,Geboorte datum ,10,"" , 7,INDI BIRT DATE
        @26,Geboorte plaats ,29,"" ,47,INDI BIRT PLAC
        @27,Geboorte tijd , 5,"09::.." ,45,INDI BIRT TIME
        @28,Geboorte bron ,47,"" ,47,INDI BIRT
        SOUR/INDI BIRT
        @29,Geboorte akte , 8,"" ,45,INDI BIRT SOUR
        REFN
        @30,Geboorte brontekst ,30,"" ,46,INDI BIRT SOUR
        TEXT
        @31,Geboorte info ,31,"" ,46,INDI BIRT NOTE
        @32,Geb. aangifte datum ,10,"" , 8,INDI _EVENT
        <================

        @32,Geb. aangifte datum ,10,"" , 8,INDI _EVENT
        <==================

        Het geen wat er nu gebeurt als je de GEDCOM inleest is dat hij een
        melding geeft dat hij een tag niet herkend en of je deze wilt koppelen.
        Dit is (voor jou) vrij simpel en als je dat doet dan staat de
        aangiftedatum op de juiste plek.

        Ã-¦Geboorte+------------------------------------------------------------
        -------Â
        ¦ Datum : 30-11-1957 Plaats: Haarlem Tijd:
        ¦
        ¦ Bron : Aktenr:
        ¦
        ¦ Tekst : Info:
        ¦
        ¦ Geboorte aangifte datum: 02-12-1957 <=============================

        +-----------------------------------------------------------------------
        -------+

        Hieronder de GEDCOM file vanuit PAF als je deze kopieert naar notepad en
        je schrijft hem weg als *.ged, dan kan je hem gebruiken.
        Misschien dan Johan of Dinant wel met een simpeler oplossing komen, maar
        dit werk.

        GEDCOM VOORBEELD:

        0 HEAD
        1 SOUR PAF 5.0

        Rob C. Hubert <mailto:rob.hubert@...> rob.hubert@...

        <http://net.clubs.nl/paf> http://net.clubs.nl/paf
[...]

      • Pierre Debecker
        Message 3 of 27 , Aug 15, 2003
          Dag iedereen,
          Als ik met PG een gedcom-file produceer om die over te maken aan een
          mede-genealoog die een ander programma gebruikt, geeft dat steevast
          problemen met de tag _WITN. Dat zou komen omdat de verschillende getuigen
          in één enkele tag komen.
          Kan daaraan verholpen worden? Moet ik mijn invoer aanpassen? Hoe? Is het
          een bug in het programma?
          Wie kan mij helpen?

          Pierre Debecker
        • Klein
          Message 4 of 27 , Jun 20, 2005
            Hallo Pro-Genners,
            een Hazadata gebruiker, wil graag een Pro-Gen bestand van mij in GEDCOM
            ontvangen en dit in zijn programma Hazadata 7.1 weer omzetten.
            Heeft er iemand ervaring met dit omzetten en weer inlezen.
            Treed er geen verlies of verminking op?
            Met vr. gr.
            Ger Klein.

            --
            Gemaakt met Opera's revolutionaire e-mailprogramma:
            http://www.opera.com/m2/
            Message 5 of 27 , Jun 20, 2005

> [...]
              > ontvangen en dit in zijn programma Hazadata 7.1 weer omzetten.
              > Heeft er iemand ervaring met dit omzetten en weer inlezen.

              Er ontstaat altijd een verlies van gegevens, maar daar juist progen zeer
              goed mee omgaan.
              vraag je kennis om een test bestand aan te maken met alle velden in gebruik.
              Daarna kan je in progen bv de bestaande pg30B.def aanpassen met de door Haza
              gebruikte tags
              progen voert ze dan ook uit met die tags.
              Zie de handleiding welke bij progen zit

              Cees
            • Sietse Vermeer
              Message 6 of 27 , Jun 20, 2005
                Hallo Ger Klein.
                Van oudsher ben ik PRO-GEN-gebruiker; ooit begon ik met de allereerste
                versie van GensData en jarenlang was ik op mijn mooie ATARI een tevreden
                gebruiker van GENKWAST.
                Op mijn huidige PC zijn meerdere genea-prg's geïnstalleerd, dit omdat ik
                probeer een beetje "bij" te blijven !
                Ook HAZADATA ken ik en kan daarom melden dat overzetten van PG naar HZ via
                GEDCOM heel goed lukt.
                Maar houd er rekening mee dat er altijd wel iets "gemorst" wordt, immers elk
                programma heeft zo z'n eigen byzonderheden; GEDCOM is van Amerikaanse bodem
                en heeft niet specifiek rekening gehouden met PG en/of HZ.
                Het merendeel van de genealogische gegevens zal goed worden overgenomen.
                Bij mijn weten is conversie van PROGEN naar GENSDATAPRO nog het meest
                eenvoudig.
                Veel succes.
                Sietse Vermeer, Bronbeek-bewoner, amateur-genealoog (sinds 1980).
                Email:
                sietse.vermeer@... en oprichter-SGAV@...
                Web:
                http://welcome.to/SGAV en ook www.alweer-een-vermeer.nl
                Zie ook nog www.stamboom.nl
                E-mail wordt alhier gescand door NORTON SystemWorksPro,
                door abonnement dagelijks up-to-date (tot juni 2006).
                Zie ook www.bronbeek.nl & www.kumpulan.nl

> [...]
                > Ger Klein.
                >
                > --
                > Gemaakt met Opera's revolutionaire e-mailprogramma:

              • Klein
                Message 7 of 27 , Jun 21, 2005
                  Beste Cees,
                  hartelijk dank voor het zeer snelle antwoordt.
                  Ik heb een gedcon bestandje als proef overgezonden, alleen de diverse data
                  komen niet helemaal goed over, de rest wel.
                  We gaan het uitzoeken. Nogmaals dank.
                  Ger Klein.

                  Message 8 of 27 , Jun 21, 2005
                    Sietse schreef:

                    Ook HAZADATA ken ik en kan daarom melden dat overzetten van PG naar HZ via
                    GEDCOM heel goed lukt.
                    Maar houd er rekening mee dat er altijd wel iets "gemorst" wordt, immers elk
                    programma heeft zo z'n eigen byzonderheden; <Knip >

                    Sietse, ik heb ook een eigen def voor import haza
                    simpel iedere programeur kan binnen de regels eigen tagss toevoegen.
                    vandaar dat verlies, progen is naar mijn weten een van de weinige
                    programma's welke eigen defininities toelaat.
                    maargoed deze discusie is ook al tijden geleden gevoerd op de BBS-en

                    Cees -=144=-
                  • Leo Mertens
                    Message 9 of 27 , Jan 28, 2006
                      Beste vrienden,

                      Op het eerste zicht is het niet mogelijk om vanuit het bidprentjes bestand een Gedcom te maken. Of toch?
                      Is er iemand die weet hoe dat te doen?
                      Vriendelijke groeten.

                      Leo Mertens
                      Rustoordlei 31
                      2930 Brasschaat
                      Tel: +32.3.651.54.22
                      Gsm: +32.495.14.08.27
                      E-mail:
                      leo.mertens@...

                      Website:
                      http://members.lycos.nl/mertensleo/
                      http://users.belgacom.net/bn434741/
                      http://home.scarlet.be/~pin85805/

                    • Fred Baltus
                      Message 10 of 27 , Jan 28, 2006
                        Hallo Leo,

                        Het enigste wat je kan doen is volgens mij een ascii-bestand maken. Op
                        die manier heb ik de bidprentjes van de heemkundevereniging Roerstreek
                        op internet gezet (>65.000). Zie http://roots.fred-baltus.nl en dan bij
                        bidprentjes.

                        Groet,
                        Fred (Baltus)

                        Leo Mertens wrote:

> [...]
                        > Is er iemand die weet hoe dat te doen?
                        > Vriendelijke groeten.
                        >
                        > Leo Mertens
                        > Rustoordlei 31
                        > 2930 Brasschaat
                        > Tel: +32.3.651.54.22
                        > Gsm: +32.495.14.08.27
                        > E-mail:
                        > leo.mertens@...
                        >
                        > Website:
                        > http://members.lycos.nl/mertensleo/
                        > http://users.belgacom.net/bn434741/
                        > http://home.scarlet.be/~pin85805/ <http://home.scarlet.be/%7Epin85805/>

                        > * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of

                        Groet/Regards/Grüsse,
                        Fred Baltus
                        ------------
                        E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...
                        Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
                        Bidprentjes : http://roots.fred-baltus.nl
                        *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***
                      • Hubert Goetschalckx
                        Message 11 of 27 , Jan 28, 2006
                          Hallo Leo,

                          Via een omweg gaat dat vrij vlot, heb het ooit eens gedaan enkele
                          jaren terug. Het probleem is dat het invoerscherm voor de bidprentjes
                          geen gedcom tags kent zodat je rechtstreeks geen gedcom kunt aanmaken.

                          Via een omweg gaat dat wel door een export te maken waarbij je als
                          opmaakdefinitie bvb Standaard Pro-Gen definitie neemt. Je koppelt de
                          overeenstemmende velden en in het nieuwe bestand kun je dan wel een
                          gedcom aanmaken.

                          Succes
                          Hubert Goetschalckx
                          Turnhout

                          Message 12 of 27 , Jan 28, 2006
                            Leo Mertens vroeg:

                            > Op het eerste zicht is het niet mogelijk om vanuit het bidprentjes bestand
                            > een Gedcom te maken. Of toch?
                            > Is er iemand die weet hoe dat te doen?

                            In de meegeleverde PRO-GEN-definities voor bidprentjes zijn geen GEDCOM-tags
                            meegenomen. Daarom kan er niet rechtstreeks een GEDCOM-bestand worden
                            aangemaakt. Zelf werk ik niet met deze optie, maar je zou kunnen proberen
                            een nieuwe definitie te maken (op basis van een van de oude BP-definities)
                            waarbij de overeenkomstige GEDCOM-tag wordt opgenomen in de definitie. Of je
                            alle velden kwijt kunt, weet ik niet, maar GEDCOM staat 'eigen' tags toe.
                            Die moeten -geloof ik- beginnen met een underscore ( _ ).

                            Gewapend met zo'n nieuwe definitie moet het wel mogelijk zijn rechtstreeks
                            GEDCOM-bestanden aan te maken met PRO-GEN. Dit lijkt me een leuk klusje voor
                            de fanatieke gebruiker van het bidprentjes-bestand.

                            Of er nog haken en ogen aan zitten, kan ik je niet vertellen, omdat ik de
                            ups en downs van het Bidprentjes-bestand niet ken.

                            In ieder geval, succes ermee.

                            Vriendelijke groet,
                            Don Arnoldus
                            Helpdesk PGGG
                          • Erik Groenhuis
                            Message 13 of 27 , Jan 28, 2006
                              As "Leo Mertens" <leo.mertens1@...> wrote:

                              > Op het eerste zicht is het niet mogelijk om vanuit het bidprentjes
                              > bestand een Gedcom te maken. Of toch? Is er iemand die weet hoe dat
                              > te doen?

                              Ik ken het betreffende bestand soort niet, maar zo te horen is een
                              bidprentjes bestand wel een database maar geen genealogisch bestand.

                              GedCom is een "Lineage-linked grammar", ofwel een formele taaldefinitie
                              specifiek bedoelt voor genealogische informatie.

                              Een GedCom bestand bestaat uit een kop (HEAD), een reeks records die eem
                              individu (INDI), gezin (FAM), gebeurtenis (EVEN), opslagplaats (REPO),
                              bronvermelding (SOUR), degene die het bestand heeft gemaakt (de
                              'submitter'; SUBM) of een notitie (NOTE) beschrijven, en tenslotte een
                              trailer (Bestaat uit 1 tag: TRLR). Verder niets.

                              Strikt genomen is in deze structuur geen mogelijkheid om de gegevens
                              van een willekeurige database op te slaan. Weliswaar kent GedCom de
                              mogelijkheid om eigen tags te definieren, maar die mogen volgens de
                              syntax alleen als ondergeschikte tags aan de bovengenoemde gebruikt
                              worden.

                              Dat brengt ons bij de vraag: waarom wil je eigenlijk een bidprentjes
                              bestand omzetten naar GedCom? Wil je dat GedCom bestand als invoer voor
                              een ander programma gaan gebruiken?

                              --
                              Erik Groenhuis
                            • Fred Baltus
                              Message 14 of 27 , Jan 29, 2006
                                Hallo Leo,

                                Erik Groenhuis wrote:

> [...]
                                > Dat brengt ons bij de vraag: waarom wil je eigenlijk een bidprentjes
                                > bestand omzetten naar GedCom? Wil je dat GedCom bestand als invoer voor

                                Om dat je bij de bidprentjes ook familiegegevens hebt, zoals
                                bijvoorbeeld de echtgeno(o)t(e). Dat zou een reden kunnen zijn. Alleen
                                lijkt het mij zeer bewerkelijk.

                                --

                                Groet/Regards/Grüsse,
                                Fred Baltus
                                E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...
                                Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
                                Bidprentjes : http://roots.fred-baltus.nl
                                *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***
                              • Ivo Gilisen
                                Message 15 of 27 , Jan 29, 2006
                                  In principe zou je een ook van bidprentjes een GEDCOMuitvoer kunnen maken.
                                  Je zou dan een nieuwe bidprentjesdefinitie moeten schrijven waarin alle
                                  velden hun GEDCOM tags hebben. Dit zou meteen voor moeilijkheden zorgen,
                                  want een standaard GEDCOM tag voor bvb. Achternaam Partner1 bestaat niet,
                                  laat staan voor velden zoals Partner2_EchtgWed. In die gevallen zou je zelf
                                  tags kunnen verzinnen die beginnen met een underscore.

                                  En als dat er allemaal is, dan laat PG30b niet toe dat je van een
                                  bidprentjesbestand een GEDCOM uitvoert. Zie het beperkte exportmenu in dit
                                  geval. Het programma PG30b zou dus aangepast moeten worden om dat te kunnen.

                                  PRO-GEN export Afsplitsen nieuw PRO-GEN bestand

                                  ASCII export ASCII bestand aanmaken

                                  PGZOEK alles Aanmaken alle PGZOEK bestanden

                                  PGZOEK huidig Aanmaken PGZOEK bestanden actieve bestand

                                  Het eerste zicht kan bedrieglijk zijn.

                                  Met vriendelijke groet,

                                  Ivo Gilisen

                                  HYPERLINK
                                  "http://users.telenet.be/ivo.gilisen"http://users.telenet.be/ivo.gilisen

                                  _____

[...]

                                  "http://members.lycos.nl/mertensleo/"http://members.lycos.nl/mertensleo/
                                  HYPERLINK
                                  "http://users.belgacom.net/bn434741/"http://users.belgacom.net/bn434741/
                                  HYPERLINK
                                  "http://home.scarlet.be/~pin85805/"http://home.scarlet.be/~pin85805/

                                  _____

                                  YAHOO! GROUPS LINKS

                                  * Visit your group "HYPERLINK
                                  "http://groups.yahoo.com/group/pro-gen"pro-gen" on the web.

                                  HYPERLINK
                                  "mailto:pro-gen-unsubscribe@yahoogroups.com?subject=Unsubscribe"pro-gen-unsu
                                  bscribe@yahoogroups.com

                                  * Your use of Yahoo! Groups is subject to the HYPERLINK
                                  "http://docs.yahoo.com/info/terms/"Yahoo! Terms of Service.

                                  _____

                                • Jean De Keyzer
                                  Message 16 of 27 , Jan 29, 2006
                                    Ik ben het niet eens met de reactie dat de info van bidprentje niet past in
                                    een gedcom. De info van een bidprentje is volgens mij een subset van de
                                    "gewone" genealogische gegevens.

                                    Op dit ogenblik heb ik andere prioriteiten, anders zou ik het zelf eerst
                                    volledig uittesten.

                                    U kan het volgende doen (uittesten op EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID)

                                    Open pg-main.txt (staat in de NL subdirectory) in notepad..

                                    Het lijntje met de info:
                                    1211 : 85,PGGEDCOM 1 1,ÛGEDCOM export GEDCOM bestand aanmaken
                                    (het teken vóór GEDCOM kan anders zijn, u moet weten dat er conversie kan
                                    gebeuren op e-mail en dat niet elke gebruiker dezelfde instellingen (Windows
                                    en andere) gebruikt).
                                    In dit lijntje vervangt u 85 door 21:
                                    1211 : 21,PGGEDCOM 1 1,ÛGEDCOM export GEDCOM bestand aanmaken

                                    Als u nu Pro-Gen opstart zal u ook bij de Export van de bidprentjes de optie
                                    hebben van Gedcom. Vermits er geen 'tag' bij verstek (= default voor de
                                    "Engelstaligen") gedefinieerd is, zal voor elke veld een Gedcom tag moeten
                                    gekozen worden.

                                    mvg,

                                    Jean De Keyzer

                                    Bertem

                                    Message 17 of 27 , Jan 31, 2006
                                      Aan alle inzenders van oplossingen betreffende Gedcomuitvoer vanuit het bidprentbestand een hartelijke dank.
                                      Groetjes.

                                      Message 18 of 27 , Feb 3, 2006
                                        As "Leo Mertens" <leo.mertens1@...> wrote:

                                        > Aan alle inzenders van oplossingen betreffende Gedcomuitvoer vanuit
                                        > het bidprentbestand een hartelijke dank.

                                        Helaas heb je nog verzuimd om antwoord te geven op de kernvraag:

                                        As Erik Groenhuis <e.groenhuis@...> wrote:

                                        > Dat brengt ons bij de vraag: waarom wil je eigenlijk een bidprentjes
                                        > bestand omzetten naar GedCom? Wil je dat GedCom bestand als invoer voor
                                        > een ander programma gaan gebruiken?

                                        Zonder een goede reden voor deze omzetting is iedere poging daartoe
                                        nutteloos, zeker gezien het feit dat het resultaat geen geldige GedCom
                                        zal zijn.

                                        --
                                        Erik Groenhuis
                                      • Leo Mertens
                                        Message 19 of 27 , Feb 3, 2006
                                          Hallo Erik,

                                          De vraag kwam van Medard van Gens Flandria. Zijn genealogisch programma kan dat wel. Nu heb ik moeten uitvoeren via TXT, dan importeren in Excel, dat kan dan weer geimporteerd worden in Medard zijn programma. Nogal omslachtig, maar het is toch gelukt.

                                          Het Stellen

                                        • Erik Groenhuis
                                          Message 20 of 27 , Feb 4, 2006
                                            As "Leo Mertens" <leo.mertens1@...> wrote:

                                            [over exporteren van een Bidprentjes bestand als GedCom]

> [...]
                                            > importeren in Excel, dat kan dan weer geimporteerd worden in Medard
                                            > zijn programma. Nogal omslachtig, maar het is toch gelukt. Groetjes.

                                            Waar het dus uiteindelijk om ging, is dat je een bidprentjes bestand
                                            wil overbrengen van Pro-Gen naar het programma van Medard (welk
                                            programma is dat?). Als je dat er in het begin bijgezegd had, dan
                                            hadden we ons veel moeite en nutteloze discussie kunnen besparen.

                                            De vragen waar het dan om draait zijn:

                                            - Welke coderingen (typen bestand) kan het programma van Medard
                                            importeren als het om bidprentjes gaat?

                                            - In welke vormen kan Pro-Gen een bidprentjes bestand exporteren?

                                            - Is er een gemeenschappelijke vorm?

                                            - Zo ja, kan daarmee een goed werkende overdracht gedaan worden. (Dat
                                            het bestandstype hetzelfde is wil nog bij lange na niet zeggen dat alle
                                            data op de juiste manier in het andere programma terecht komt.)

                                            - Zo nee, is er een, liefst simpele, vorm die door het andere programma
                                            gelezen kan worden en wat met enige inspanning door Pro-Gen
                                            geproduceerd kan worden? (Meestal behelst dit het schrijven van een
                                            uitvoerdefinitie in VTX.)

                                            --
                                            Erik Groenhuis
                                          • Leo Mertens
                                            Message 21 of 27 , Aug 27, 2006
                                              Hallo Pro-Genners,

                                              Hoe kan ik een Gedcombestand maken met Pro-Gen met gebruik van privacy2 filter ?

                                              http://vakemertens.spaces.msn.com
                                              http://gw.geneanet.org/lmertens