Re: [pro-gen] GEDCOM-versie gebruikt door PRO-GEN 3.0b ?

  • Rob Fransen
    Message 1 of 3 , Nov 2, 2002
      Beste Victor,

      PRO-GEN gebruikt GEDCOM versie 5.5
      Het is ook altijd te zien als je een GEDCOM-bestand (aangemaakt met PRO-GEN)
      bekijkt met Kladblok. Bij de eerste 20 regels staat het versienummer (en nog
      veel meer zaken).

      Rob Fransen
    • v.f.l. polle
      Message 2 of 3 , Nov 2, 2002
        COMPUTERGENEAAL
        issn 09018-0592 "Het blad voor computergenealogie & internet" jaargang 0, nr
        0, een onlangs uitgekomen proefnummer van de uitgeverij ALVO te Delft, die
        ook "Ons Erfgoed" uitgeeft i.s.m. Gen.Ver.Prometheus.

        In COMPUTERGENEAAL

        lees ik bij Aldfaer (pag.6, eerste kolom in het midden) "Niet alle
        programma's die gedcoms aanmaken volgen namelijk de huidige gedcom standaard
        zoals die door Aldfaer gehanteerd wordt (gedcom 5.5).".

        En bij Lafam (pag.12, tweede kolom in het midden) " - Ondersteuning gedcom
        5.3".

        Ik vroeg mij af welke GEDCOM-versie PRO-GEN 3.0b gebruikt. Ik heb de
        gebruikersdocumentatie, de technische documentatie en de release.txt erop
        nagezocht maar ik vind niets over de versie die gebruikt wordt.

        Wie weet hier iets meer van? Waar vind ik de GEDCOM specificatie en updates?

        Victor Pollé
        PRO-GEN Gebruikersgroep
        Commissie Regio 4 (lid)
      • Rob Hubert
        Message 3 of 3 , Nov 2, 2002
          Beste Victor,

          Ik zie dat je lid bent van een Pro-Gen gebruikersgroep, dan vind ik het
          vreemd dat je niet weet welke GEDCOM versie Pro-Gen 3.0b gebruikt. Het
          is versie 5.5. onderstaande stukje is het begin van een GEDCOM file van
          Pro-Gen:

          0 HEAD
          1 SOUR PRO-GEN
          2 VERS 3.0b
          2 CORP PRO-GEN Genealogie áa la Carte
          3 WWW www.pro-gen.nl
          1 DEST ANSTFILE
          1 DATE 02 NOV 2002
          1 SUBM @S1@
          1 FILE test.ged
          1 GEDC
          2 VERS 5.5
          2 FORM LINEAGE-LINKED
          1 CHAR ANSEL

          Specificaties over GEDCOM kan je vinden o.a. op:

          http://www.gendex.com/gedcom55/55gctoc.htm

          Het is vreemd dat niet alle programma's meegaan met de laatste GEDCOM
          standaard, maar het is vooral aan de makers om rekening te houden welke
          belangrijke info er in een GEDCOM kan staan. Ik ben lid van de HLD (LDS)
          kerk en gebruik dus de LDS velden. Veel programma's waaronder Aldfaer
          zet deze info in de note's en dat staat niet echt netjes. Ik heb voor
          Pro-Gen zelf een blad aangemaakt met daarop de HLD velden en bij het
          inlezen van een GEDCOM met HLD informatie worden deze daar netjes
          neergezet.

          Vr. groeten, Greetings

          Rob C. Hubert <mailto:rob.hubert@...> rob.hubert@...
          robhubert@...
          pafgg@...
          Haarlem, The Netherlands

          PAF Gebruikersgroep Nederland / PAF Users Group Netherlands:
          <http://net.clubs.nl/paf> http://net.clubs.nl/paf
          Website overlijdensberichten / death notices (meer dan / more than
          13.300) <http://members.chello.nl/r.hubert1/>
          http://members.chello.nl/r.hubert1/

          Inkomende en uitgaande mail wordt gecontroleerd met Norton AntiVirus
          2003
          Incoming and outgoing mail will be checked with Norton AntiVirus 2003