Een beetje OT: RTF-HTML- maker

  • P. Mathijssen
    Message 1 of 7 , Oct 20, 2002
      Hallo pro-gen gebruikers,

      Een aantal weken terug ging de discussie over het meenemen van grafische afbeeldingen in Pro-Gen bij RTF-uitvoer. Naar aanleiding van de vraag van Erik Troost ben ik gaan programmeren en heb een programma gemaakt waarmee je het volgende kunt. Dit is een stukje uit het leesmij.doc bestand dat bij het programma geleverd wordt.

      ============
      RTF-HTML-maker is een door Peter Mathijssen ontwikkeld programma om een door Pro-Gen gegenereerde uitvoer van RTF- en/of HTML-bestanden zo aan te passen dat de in Pro-Gen gekoppelde afbeeldingen eenvoudig in deze uitvoerbestanden ingevoegd kunnen worden.
      De HTML-uitvoer die dit programma genereert is bruikbaar in elke browser.
      De RTF-uitvoer is alleen bruikbaar in MS-Word. Deze is getest in Word 97 en Word 2000.
      Het maakt niet uit in welk veld de koppelingen in Pro-Gen staan. Voorwaarde is wel dat ze meegenomen worden in de door Pro-Gen gegenereerde uitvoer. De in te voegen grafische bestanden komen op de plaats waar het betreffende Pro-Gen veld in de uitvoer is opgenomen. Met wat experimenteren zul je zelf naar een voor jou geschikte plek binnen de tekst moeten zoeken die je dan als standaard kunt gebruiken.
      ============

      De handleiding is van de hand van Erik Troost en is volgens mij zeer duidelijk. Het is echter wel belangrijk dat u deze leest voordat u met het programma aan de slag gaat. Het bestand Leesmij.doc bevind zich in de map waarin u het programma hebt geinstalleerd.

      U kunt het programma vinden op

      http://members.lycos.nl/pmathijssen/download/rtf-setup.exe

      Tevens wil ik via deze weg laten weten dat mijn e-mail adres p.mathijssen@... verdwijnt. U kunt me alleen nog bereiken via het e-mail adres onderaan dit e-mail bericht.

      Groetjes,

      P. Mathijssen
      pmathijssen@...
    • leonardvankessel
      Message 2 of 7 , Oct 24, 2002
        Hallo makers van RTF.exe

        Ik krijg met geen mogelijkheid het resultaat waar het programma voor
        gemaakt is.
        Ik heb al heel veel mogelijke schrijfwijzes gebruikt voor de
        referentie van de plaatjes/foto's en als resulaat zie ik louter
        dezelfde regel in dat bepaalde veld staan, waar ik het heb ingevoerd.
        De aanname van schrijfwijze zoals uitgelegd in de instructie,
        ontgaat mij een beetje want de /schrijfwijze/naamgeving van de
        directory-namen in de MS-verkenner staat in hoofdletters.
        Ook als ik deze wel/niet toepas (diverse verschillende manieren),
        ik zie steeds hetzelfde resultaat NA de gebruik van genoemde
        RTF.exe.
        Desnoods kan ik een stappenplan 'tekenen' maar niet via de YAHOO
        weergeven omdat deze geen plaatjes weergeeft via dit medium.
        Leonard van Kessel, Ter Aar
        www.angelfire.comga/digit

        p.mathijssen@h... verdwijnt. U kunt me alleen nog bereiken via het e-
        mail adres onderaan dit e-mail bericht.

        > Groetjes,
        >
        > P. Mathijssen
        > pmathijssen@h...
      • leonardvankessel
        Message 3 of 7 , Oct 24, 2002

        • ehjtroost@hetnet.nl
          Message 4 of 7 , Oct 24, 2002
            Hallo Leonard,

            Vermoedelijk zit het probleem toch in het gebruik van wel of geen hoofdletters. Waar het om gaat is dat de schrijfwijze die in Windows verkenner wordt gehanteerd voor de mappen maar ook voor de op te nemen foto's gelijk is aan die in RTF-maker.
            Probeer het eerst eens met de optie waarbij geen pad wordt opgegeven voor de grafische bestanden. Dan kan alleen de schrijfwijze van de bestanden zelf van invloed zijn. Je hoeft hiervoor niet eerst alles in Pro-Gen om te zetten, de pad-naam die is opgenomen wordt gewoon genegeerd en zie je in de uitvoer wel terug als tekst maar bij een test is dat niet zo interessant. Let er wel op dat bij gebruik van deze optie de grafische bestanden in dezelfde map moeten staan als de RTF-bestanden!

            Succes

            met vriendelij groet

            Erik Troost

> [...]

            > http://members.lycos.nl/pmathijssen/download/rtf-setup.exe
            >
            > Tevens wil ik via deze weg laten weten dat mijn e-mail adres

            Yahoo! Groups Sponsor

            <http://rd.yahoo.com/M=212804.2460941.3878106.2273195/D=egroupweb/S=1705
            043464:HM/A=810327/R=0/*http://geocities.yahoo.com/ps/info?.refer=blrecs

            <http://rd.yahoo.com/M=212804.2460941.3878106.2273195/D=egroupweb/S=1705
            043464:HM/A=810327/R=1/*http://geocities.yahoo.com/ps/info?.refer=blrecs

            Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
            <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

            Internet wordt pas leuk als je mee kunt doen. Ga naar http://www.hetnet.nl
          • Rob Hubert
            Message 5 of 7 , Oct 24, 2002
              Beste Erik,

              Ik heb hetzelfde probleem als Leonard. Ik heb jouw advies opgevolgd en
              in het klad veld de naam van het plaatje gezet. Daarna heb ik een
              genealogie van 3 generaties gemaakt. Deze als RTF en HTML bestand
              weggeschreven en met RTF-HTML-maker geconverteerd. Het enige wat ik
              krijg is tekst en geen plaatje. Ik heb het op de volgende manieren
              geprobeerd:

              1 en 2. Bron en doelbestand geen probleem.
              3. Grafische bestanden: F:\Genea\Pg30\Nl\Data\Reinoud.gif

              Geeft geen resultaat.

              Bij het aanklikken van de button Grafische bestanden kan je zoeken, als
              ik dan naar data toe ga krijg ik de volgende lijn:
              F:\genea\PG30\NL\DATA (let hier op de hoofdletters, terwijl deze in
              verkenner niet zo staan), maar dan werkt het ook niet. ook niet als ik
              de naam REINOUD.GIF ingeef.

              Ik heb ook het gif bestandje in de directory van het RTF en HTML bestand
              gezet, maar ook dat heeft geen zin, hoe nu verder?

              Ik weet dat het programma gemaakt is in de vrije tijd en voor ons gemak
              is, maar op één of andere manier doen wij iets niet goed of doet het
              programma iets niet goed.

              Vr. groeten, Greetings

              Rob Hubert <mailto:rob.hubert@...> rob.hubert@...
              robhubert@...
              Haarlem, The Netherlands

              PAF Gebruikersgroep Nederland / PAF Users Group Netherlands:
              <http://net.clubs.nl/paf> http://net.clubs.nl/paf
              Website overlijdensberichten / death notices (meer dan / more than
              13.300) <http://members.chello.nl/r.hubert1/>
              http://members.chello.nl/r.hubert1/

              Inkomende en uitgaande mail wordt gecontroleerd met Norton AntiVirus
              2003
              Incoming and outgoing mail will be checked with Norton AntiVirus 2003
            • Rob Hubert
              Message 6 of 7 , Oct 25, 2002
                Hallo Peter,

                Je schreef:
                ======================
                Dat het programma gemaakt is in de vrije tijd heeft niets te maken met
                de kwaliteit. Ook Pro-Gen is gemaakt in de vrije tijd van de makers.
                Zowel bij mij als bij Erik werkte het programma zonder problemen.
                Hopelijk werkt de laatste uitleg van Erik. Mogelijk gaan diverse
                ======================

                Ik weet niet precies hoe ik dit moet opvatten, maar ik wil hier geen
                kritiek leveren op de kwaliteit van het programma. Mijn opmerking dat
                het programma in de vrije tijd is gemaakt is juist goed bedoeld. Het zou
                anders zijn als ik voor het programma zou moeten betalen en het doet
                niet wat het moet doen, althans niet bij mij.

                Ik weet niet of je mijn uitleg gelezen hebt van wat ik allemaal
                geprobeerd heb, ik zet hem voor de zekerheid hier nog een keer neer:

                ============
[...]

                ==============

                Ik zou graag met het programma werken, maar wat ik ook probeer het lukt
                niet en ik weet dat Leonard van Kessel hetzelfde probleem heeft als ik.

                Misschien is een 'nog' betere uitleg voor ons duidelijker. Ik wil anders
                ook wel eens tel. contact met een van jullie opnemen om het eens te
                proberen.

                Vr. groeten, Greetings

                Rob Hubert rob.hubert@...
                robhubert@...
                Haarlem, The Netherlands
              • P. Mathijssen
                Message 7 of 7 , Oct 25, 2002
                  Hallo Rob,

                  Dat het programma gemaakt is in de vrije tijd heeft niets te maken met de kwaliteit. Ook Pro-Gen is gemaakt in de vrije tijd van de makers.
                  Zowel bij mij als bij Erik werkte het programma zonder problemen. Hopelijk werkt de laatste uitleg van Erik. Mogelijk gaan diverse windowsversies verschillend om met de bestandsnamen. In visual basic, de programmeertaal waarmee het programma geschreven is, worden bestandsnamen gewoon weergegeven zoals ze ingegeven zijn ongeacht hoe dat ze in de Verkenner gepresenteerd worden.

                  Zijn er ook mensen die het programma hebben getest waarbij het wel goed gaat, behalve bij Erik en bij mij?

                  Groetjes,
                  P. Mathijssen
                  pmathijssen@...