Re: [pro-gen] titels geintegreerd met voornaam en achternaam?

    Message 1 of 2 , Sep 17, 2002
      leonardvankessel wrote:

      > Op dit moment ben ik bezig met een adellijke familie uit de
      > Rijnstreek; veel van die familieleden hebben lange en meerdere
      > titels, zoals 'heer van Kloetinge (titel1), baljuw van Voshol
      > (titel2) etc.'.
      > Sommingen hebben er wel 4 of 5 van verschillende lengte. Bij
      > genealogisch uitvoer wordt niet dit leesvriendelijk weergegeven.
      > Bij welke vorm dan ook van uitvoer komen de titel1, titel2, titel3
      > voor de achternaam resp. voornaam.
      > Ik wil dit graag andersom. Hoe configureer ik zoiets?
      > Bij het selecteren van persoonsgegevens staan deze niet afgebeeld om
> [...]

      Hallo Leonard,

      Blijkbaar heb je bij de 'Opgeslagen instellingen' de optie
      'Achternaam voor voornaam afdrukken' op JA staan.
      Dan wordt de naam afgedrukt in de volgorde:
      Patroniem, Titel2, Achternaam, Alias, Titel1, Voornaam, Roepnaam,
      Titel3

      Als je die optie op NEE zet wordt de volgorde:
      Titel1, Voornaam, Roepnaam, Patroniem, Titel2, Achternaam, Alias,
      Titel3

      Via die 'opgeslagen instellingen' kan je het niet anders instellen,
      maar als je m.b.v. een editor het bestand PG30\NL\OUTPUT\NAAM.INC
      opent, dan zie je vrijwel vooraan staan :

      IF MID$(#1$,54,1)=#yes! THEN
      LET #29$="45671238"
      ELSE
      LET #29$="12345678"
      END IF

      Als je goed kijkt zie je in deze cijferreeksen de genoemde volgordes
      terugkomen; dus 1=Titel1, 2=Voornaam, 3=Roepnaam, enzovoorts.
      Als je deze cijferreeksen aanpast wordt de volgorde dus ook anders
      in de uitvoer.