titels geintegreerd met voornaam en achternaam?

  • leonardvankessel
    Message 1 of 2 , Sep 17, 2002
      Op dit moment ben ik bezig met een adellijke familie uit de
      Rijnstreek; veel van die familieleden hebben lange en meerdere
      titels, zoals 'heer van Kloetinge (titel1), baljuw van Voshol
      (titel2) etc.'.
      Sommingen hebben er wel 4 of 5 van verschillende lengte. Bij
      genealogisch uitvoer wordt niet dit leesvriendelijk weergegeven.
      Bij welke vorm dan ook van uitvoer komen de titel1, titel2, titel3
      voor de achternaam resp. voornaam.
      Ik wil dit graag andersom. Hoe configureer ik zoiets?
      Bij het selecteren van persoonsgegevens staan deze niet afgebeeld om
      zodanig te kunnen veranderen in volgorde.
      Ik ben benieuwd!
      Leonard van Kessel, Ter Aar
      www.angelfire.com/ga/digit
      Message 2 of 2 , Sep 17, 2002
        leonardvankessel wrote:

> [...]
        > Bij het selecteren van persoonsgegevens staan deze niet afgebeeld om
        > zodanig te kunnen veranderen in volgorde.

        Hallo Leonard,

        Blijkbaar heb je bij de 'Opgeslagen instellingen' de optie
        'Achternaam voor voornaam afdrukken' op JA staan.
        Dan wordt de naam afgedrukt in de volgorde:
        Patroniem, Titel2, Achternaam, Alias, Titel1, Voornaam, Roepnaam,
        Titel3

        Als je die optie op NEE zet wordt de volgorde:
        Titel1, Voornaam, Roepnaam, Patroniem, Titel2, Achternaam, Alias,
        Titel3

        Via die 'opgeslagen instellingen' kan je het niet anders instellen,
        maar als je m.b.v. een editor het bestand PG30\NL\OUTPUT\NAAM.INC
        opent, dan zie je vrijwel vooraan staan :

        IF MID$(#1$,54,1)=#yes! THEN
        LET #29$="45671238"
        ELSE
        LET #29$="12345678"
        END IF

        Als je goed kijkt zie je in deze cijferreeksen de genoemde volgordes
        terugkomen; dus 1=Titel1, 2=Voornaam, 3=Roepnaam, enzovoorts.
        Als je deze cijferreeksen aanpast wordt de volgorde dus ook anders
        in de uitvoer.