tergend langzaam lopend back-up

  • leonardvankessel
    Message 1 of 1 , Sep 3, 2002
      Hallo,
      Sinds ik Windows 2000 als besturingssysteem heb gaat de back-up
      op diskettes tergend langzaam.
      Eens in de week zet ik alles op ZIP; eens in de maand maak ik
      een complete CD-copy van alle data; maar ook eens in de
      maand een back-up dmv. diskettes voor 2 PC's elders.
      Bij W98 (laptop) en XP is er een normale snelheid.
      Enige getallen:
      Back-up op ZIP bij W2000 is de doorlooptijd: 20 sec.
      Back up op diskettes (7 stuks) is de doorlooptijd samen 22 min (!);
      dit is per diskette ruim 3 min.!
      De kloksnelheid van de PC is 700 Mhz en 128 MbRAM
      Op de laptop (180 Mhz en 32 MbRAM) heb ik e.e.a. getest met een
      externe A:drive en kwam daar tot 4 minuten met 7 diskettes.
      Op de XP-pc (1,1 Ghz en 256 MbRAM) heb ik getest en kwam uit
      op 2 min doorplooptijd totaal.
      Wat een verschil met het besturingssystem W2000.
      Kent iemand anders ook dit voorval en hoe heeft hij/zij dit opgelost
      om een snellere doorlooptijd te verkrijgen?
      graag reactie,
      Leonard van Kessel, Ter Aar