Foutmelding ALG-PER.INC

  • Rob Hubert
    Message 1 of 4 , Sep 1, 2002
      Hi,

      Ik wilde vandaag (na een hele lange tijd geen gebruik te hebben gemaakt
      van Pro-Gen) wat overlijdensberichten intikken in een bidprentjes
      bestand. De invoer is geen probleem, maar bij het bekijken op het scherm
      krijg ik de volgende foutmelding:

      Bestand: F:\GENEA\PG30\NL\OUTPUT\ALG-PER.INC
      Fout in regel 27.

      Deze melding krijg ik ook als ik het naar schijf wil schrijven. Kan ik
      deze fout zelf oplossen en weet iemand wat ik eventueel moet veranderen.

      Alvast bedankt voor de hulp.

      Rob Hubert

      PS. Is er toevallig iemand bezig geweest met de bidprentjes invoer
      waarbij (als zowel de Geb. als Ovl. bekend is) automatisch de leeftijd
      wordt ingevuld?

    • Ivo Gilisen
      Message 2 of 4 , Sep 1, 2002
[...]

        Waarschijnlijk loopt het niet fout in regel 27 van PG30\NL\OUTPUT\ALG-PER.INC, maar in regel 207.
        De standaard personen uitvoer (PER.VTX) is namelijk niet geschikt voor de uitvoer van bidprentjes. PER.VTX vereist de aanwezigheid van relatiebladen, en die bestaan gewoon niet bij een BIDPR.DEF of een BIDPRENT.DEF. Vandaar de foutmelding.

        PG30b kent geen specifieke uitvoer voor BIDPR(ENT).DEF

        Ga naar http://users.pandora.be/ivo.gilisen/download.htm
        daar vind je
        Uitvoer Veld-Bid
        Een algemene tekstuitvoer voor bidprentjes. De gewenste velden kunnen gekozen worden in een menu. Werkt met de bidprent.def uit PG3.0a en met de nieuwe bidpr.def uit PG3.0b.

        Met vriendelijke groet,
        Ivo
        ivo.gilisen@...
        http://users.pandora.be/ivo.gilisen/
        (De website voor wie van PRO-GEN houdt)
      • Rob Hubert
        Message 3 of 4 , Sep 1, 2002
          Beste Ivo,

          Bedankt voor je antwoord, en ik zal het bestand downloaden. Vreemd dat
          de versie 3.0b hier niet mee overweg kan. Ik heb nog even gekeken, maar
          het programma geeft aan dat de Fout in regel 27 zit. Maar dit zou ook
          een fout kunnen zijn. Hopelijk werkt het met het te downloaden onderdeel
          wel.

          Ben je toevallig ook een beetje thuis in het importeren van komma
          delimited bestanden in Pro-Gen? Ik heb er één, maar zonder
          recordnummers, en als deze niet aanwezig zijn, dan kan Pro-Gen hem niet
          lezen.

          Groeten, Rob

[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

          <http://rd.yahoo.com/M=212804.2303158.3720906.2225242/D=egroupweb/S=1705
          043464:HM/A=810373/R=0/*http://geocities.yahoo.com/ps/info?.refer=blrecs

          <http://rd.yahoo.com/M=212804.2303158.3720906.2225242/D=egroupweb/S=1705
          043464:HM/A=810373/R=1/*http://geocities.yahoo.com/ps/info?.refer=blrecs

          Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
          <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

        • Rob Hubert
          Message 4 of 4 , Sep 1, 2002
            Beste Ivo,

            Ik heb het bestand gedownload en via Set-up geïnstalleerd. Het komt
            terecht in de directory F:\GENEA\PG30. Na een nieuw bestand aangemaakt
            te hebben en gekozen te hebben voor BIDPR. lukt het nog steeds niet. Ik
            krijg nu wel de fout 207.

            Ik heb gewoon de Set-up uitgevoerd, maar ik heb het idee dat het niet
            helemaal goed loopt. Het bestand Bidpr-2p.def staat ook niet in de \nl
            directory. Kan ik zelf wat met de hand kopiëren?

            Alvast bedankt voor je hulp.

            Rob Hubert