systeemregister (OT)

  • Luuk Keunen
    Message 1 of 3 , Jul 21 5:03 AM
      Beste mensen,

      Alhoewel dit geen rechte pro-gen-vraag is, wil ik deze hier wel stellen
      omdat er veel computertechneuten zijn die deze discussielijst lezen. In
      enkele computernieuwsgroepen kreeg ik geen bevredigend antwoord, daarom
      hier:

      Met het systeemregister van mijn pc (Windows 98) is wat mis. Af en toe krijg
      ik de opmerking dat het systeemregister kapot is. Ik kan dan opnieuw
      opstarten, waarna een noodreparatie wordt gedaan, maar dit is maar 1-malig
      en daarna krijg ik de klacht opnieuw.
      Ik heb ook het systeemregister wel eens degelijker gerepareerd door op te
      starten in DOS, en dan "scanreg /fix" te doen. Dat is meestal een paar
      maanden voldoende, maar dan komt de fout weer terug. Soms komt de fout ook
      sneller weer terug.

      Tevens lijkt dit te maken te hebben met mijn B-drive die niet meer
      geinstalleerd lijkt te zijn. Voorheen werkte deze goed. Dit is de zip-drive.

      Wanneer ik deze opnieuw als nieuwe hardware wil installeren, krijg ik de
      melding dat de stuurprogrammabestanden niet te vinden zijn en moet ik de
      poging beëindigen. In de windows explorer is ook de B-drive niet meer
      aanwezig.

      Heeft iemand enig idee hoe ik mijn zip-drive weer aan de praat kan krijgen
      (het is géén hardwareprobleem) en ook de problemen met het systeemregister
      kan oplossen?
      Helaas ben ik geen computertechneut...

      gegroet,
      Luuk Keunen

    • boerdammers
      Message 2 of 3 , Jul 29 12:57 AM
        Hallo Luuk,

        Helaas weet ik geen passend antwoord, maar ik denk dat je wat meer
        kans op respons zal hebben http://www.webwereld.nl/
        Daar is een forum met verschillende rubrieken. Voor elke rubriek is
        daar bovendien een moderator met behoorlijk kennis van zaken. Heel
        grote kans dat je daar wel antwoord krijgt op je vraag.

        Succes,
        Jan de Boer

        --- In pro-gen@y..., "Luuk Keunen" <luukkeunen@h...> wrote:
> [...]
        >
        > gegroet,
        > Luuk Keunen

        > Meld je aan bij de grootste e-mailservice ter wereld met MSN
        Hotmail:
        > http://www.hotmail.com/nl
      • G.(Bert) van Voorbergen
        Message 3 of 3 , Aug 2, 2002
          Luuk,

          Voor zover ik kan zien heeft alleen Boer Dammers op je vraag gereageerd.
          Misschien heeft het stellen van je vraag op het forum van Webwereld je
          probleem opgelost. Mocht dat niet het geval zijn dan zou je het ook eens
          kunnen proberen bij het forum van Computer!Totaal:
          http://forum.computertotaal.nl/. Daar ben ikzelf nogal van gecharmeerd omdat
          mij via dat forum veel oplossingen zijn aangereikt voor voor mij
          onbegrijpelijke technische problemen.

          Overigens zou ik je willen aanraden i.v.m. de vakantieperiode je vraag in
          september nog eens te herhalen, d.w.z. als je intussen al niet naar
          tevredenheid bent geholpen.

          Met vriendelijke groet,
          Bert van Voorbergen

          Interesse voor schaatskampioenen en de ontwikkeling van recordtijden?
          Ook die vindt u in Het Virtuele SchaatsenMuseum.
          Surf naar www.schaatsenmuseum.nl