Re: [pro-gen] Selecteren DTB akten

  • Ivo Gilisen
    Message 1 of 4 , Jun 17, 2002
      From: josch1232002
      To: pro-gen@yahoogroups.com
      Sent: Monday, June 17, 2002 10:14 PM
      Subject: [pro-gen] Selecteren DTB akten

      Dag allemaal,

      Ik heb een vraag over het selecteren en sorteren van records in de
      DTB akten. Als ik de records wil sorteren op soort (Geboorte,
      Huwelijk en Overlijden)en de "Totaallijst Akten" geopend heb, toets
      ik L (van 'Selecteren'), in het scherm "Selectie Akten" de M
      van 'Voorwaarde maken', in "Veldnaam" via F1: 'Akte SOORT',in
      veld "Bewerking" = (is gelijk aan) en in veld "Inhoud" G, H of O al
      naar gelang gewenst wordt. Als ik het selecteren dan wil starten,
      krijg ik de melding: Deze voorwaarde bevat een syntaxfout OF er wordt
      gebruik gemaakt van een niet-bestaand veld. Druk op een toets... En
      dan ben ik weer terug bij af. Zo gaat het ook bij een poging tot
      sorteren. Wat doe ik fout?

      Groeten, Joop

      Beste,

      Hebt u de Inhoud niet vergeten tussen aanhalingstekens te plaatsen? De laatste lijn van uw invulscherm moet er als volgt uitzien:
      Inhoud : "G"
      of Inhoud : "H"
      of Inhoud : "O"

      "wil sorteren op ...knip ...toets ik L (van 'Selecteren')"
      Sorteren (de s toetsen) is niet gelijk aan seLecteren (de l toetsen).

      Met vriendelijke groet,
      Ivo
      ivo.gilisen@...
      http://users.pandora.be/ivo.gilisen/ (zeker voor wie van PRO-GEN houdt)
    • josch1232002
      Message 2 of 4 , Jun 18, 2002
        Beste Joanne en Ivo,
        Inderdaad heb ik sorteren en selecteren door elkaar gehaald én de
        aanhalingstekens in het veld Inhoud niet gebruikt, en dan werkt het
        dus niet...
        Bedankt voor het snelle antwoord.
        Vriendelijke groeten, Joop.