probleem

  • A. van Rooij
    Message 1 of 7 , Apr 21, 2002
      Ik ben, zonder dat ik dat eerder in de gaten had, een aantal personen kwijt. Als de persoon gehuwd was, is zijn plaats vervangen door een vraagteken. De gegevens van zijn of haar huwelijk staan nog wel ingevuld. Is de persoon een vrouw, dan heb ik geluk en is het nageslacht behouden, is het een man, wel... dan is alles kwijt. Deze personen hebben met elkaar gemeen dat hun achternaam in 99% van de gevallen, met de letter A begint.
      Heeft iemand een idee wat me overkomen is?
      vriendelijk groet

      Jeanne van Rooij
      Malle (BE)

      E-mail adres:
      aml@...
      Belangstelling voor genealogie:
      www.vrooij.com

    • Evelien van Ruitenbeek
      Message 2 of 7 , Apr 22, 2002
        Dag Jeanne,
        Is het mogelijk dat je je PRO-GEN bestand een keer gesplitst
        hebt door een gedeelte te exporteren naar een nieuw bestand?
        Want dat is mij eens overkomen. Van bepaalde personen was ik
        vergeten de echtgenoten te selecteren.
        Zo maar personen kwijt raken of te verwijderen is altijd erg
        moeilijk geweest met PRO-GEN.
        Je moest personen stuk voor stuk verwijderen, of het op een
        snellere manier doen d.m.v. een macro.
        Met de nieuwe versie kun je nu wel meerdere personen
        verwijderen met CTRL-DEL..
        Kun je je niet meer herinneren dat je een belangrijke
        aanpassing hebt gedaan in je bestand?
        Je opmerking dat het om personen gaat met de achternaam die
        begint met de letter A wijst erop dat er een handeling mee is
        gedaan.

        Ik hoop niet dat het honderden personen gaat?

        Groetjes,
        Evelien van Ruitenbeek
        E-mail : e.van.ruitenbeek@...
        Hompage: http://home.hccnet.nl/e.van.ruitenbeek/

[...]

        Om uzelf uit te schrijven van deze groep, stuur een mailtje
        naar:

        Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
        Service.

      • A. van Rooij
        Message 3 of 7 , Apr 22, 2002
          Hallo Evelien,

          Nee, na de conversie niks speciaal gedaan, als met de hand gegevens toegevoegd. Mijn hersens kraken nog van het mezelf afvragen wat ik gedaan zou hebben. Ik weet het niet. Het enige dat ik weet, wat buiten normaal was, is dat op tweede Paasdag, hier een blikseminslag is geweest, waarbij mijn netwerkkaart kapot geslagen is. Heb ik nog geluk, want bij de buren was de hele pc naar de vaantjes. Maar mijn pc is niet uitgevallen op dat moment, wel even en zwarte streep, maar toen weer beeld.
          Dat is het enige wat ik kan bedenken. Inmiddels is alles weer opgelost en staat iedereen weer op zijn plekje.

          vriendelijke groeten en dank
          Jeanne

        • Sjouwke G. Wolters-Nubé
          Message 4 of 7 , Apr 22, 2002
            Offfff.... toen je je bestand upgrade naar de nieuwe versie, heb je toen wel een paar keer op insert gedrukt, zodat je eventuele selecties ophief? Want als je het bestand inclusief bepaalde selecties die aan staan, exporteert en dan weer importeert, zou zoiets ook kunnen gebeuren...

            Aangeraden wordt dan ook als je de nieuwe versie gaat gebruiken, om dan voor het exporteren eens op insert te drukken in de lijsten, zodat je zeker weet dat iedereen meegaat.

            Maar ik ben niet echt een computertechneut hoor, ik probeer gewoon maar eventjes iets....

            groetjes,
            Sjouwke G. Wolters-Nubé

            Atelier HOBBIT, de webwinkel:
            http://atelier-hobbit.sitepage.nl

            Groninger Genealogy
            http://home.planet.nl/~sjouwke

          • Ria Philips
            Message 5 of 7 , Apr 6, 2006
              Ik heb een nieuwe pc en wil progen opnieuw installeren. De licentie
              gegevens alles is goed ingevuld, maar je moet via f1 alles vastleggen
              (bevestigen), als ik dat met F1 doe, dan gaat mijn cd speler open,
              maar hij slaat het niet op, wie weet hoe het dan moet, want anders kom
              ik niet verder dan de demo, van 50 personen. groetjes Ria
            • Frans J.M. Agterbosch
              Message 6 of 7 , Apr 6, 2006
                Beste Ria,

                Kijk eens of de F-toetsen zijn geactiveerd.

                Groet,

                Frans J.M. Agterbosch

                www.agterbosch.nl

                Message 7 of 7 , Apr 6, 2006
                  Geachte heer Agterbosch, dit bleek inderdaad het geval te zijn. Het is een
                  nieuw toetsenbord met hele andere knoppen dan ik gewend was, groetjes Ria

                  _____

> [...]
                  > maar hij slaat het niet op, wie weet hoe het dan moet, want anders kom
                  > ik niet verder dan de demo, van 50 personen. groetjes Ria

                  YAHOO! GROUPS LINKS

                  on the web.

                  * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo!
                  <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.

                  _____