Afsplitsen Pro-Gen bestand met gebruik van selectievoorwaarde

  • Ton & Tanja van den Berg
    Message 1 of 2 , Mar 1, 2002
      Beste mensen,

      Op verzoek van een collega-genealoog wil ik een afsplitsing maken van een Pro-Gen-bestand waarin van een bepaald persoon de voorouders zijn vermeld, plus broers en zussen met partners en schoonouders.

      Om dit te doen heb ik het volgende gedaan:
      Pro-Gen hulpprogramma's - Export - Pro-Gen export - het betreffende persoon geselecteerd - gekozen voor selectie (de 'l' ingetoetst) - de menuoptie 'Gerelateerde personen' (de 'r' ingetoetst) - als selectievoorwaarde gekozen 'Voorouders + kinderen met partners en schoonouders'. Dit blijkt echter niet het gewenste resultaat op te leveren: ik zie nog altijd slechts de voorouders, broers en zussen worden niet vermeld, laat staan de schoonouders.
      Doe ik iets fout? Ik gebruik inmiddels versie 3.0b van het programma, waar ik verder zeer over te spreken ben.

      Wie weet hoe ik het gewenste kan bewerkstelligen?

      Groeten van Ton van den Berg

      Op zoek naar de familie en voorouders met o.a. de namen:
      Van den Berg(h) (Nieuwveen, Mijdrecht, Bleiswijk, Moerkapelle, Barwoutswaarder, Woerden, Zegveld, Vinkeveen),
      Brouwer (Nieuwveen, Mijdrecht, Bergschenhoek), Van Veen (Nieuwveen, Ter Aar), De Ruiter (Nieuwveen, Mijdrecht), Broere (Nieuwer Amstel), Harteveld (Hillegersberg, Bleiswijk), Kamp (Nieuwveen, Valkenswaard, Schwagstorf district F├╝rstenau Duitsland), Van der Horst (Nieuwveen, Delft), Endhoven (Ter Aar), Van Wilgenburg
      (Nieuwveen, Hazerswoude), De Vos (Mijdrecht).

      Surf gerust eens langs bij www.pieterengeertruida.nl!

    • deHaan
      Message 2 of 2 , Mar 1, 2002
        Hallo Ton,

        Bijna goed zoals je het doet :)
        Hoofdmenu
        Wijzigen gegevens personen
        Totaallijst : Personen
        Ga staan op de persoon waarvan je voorouders e.d. wilt selecteren
        voorouders + kinderen met partners en schoonouders
        Dan krijg je: Deellijst : Personen
        met bv. tot = 2500 sel = 125
        wanneer je totaal 2.500 personen in je bestand hebt
        waarvan er 125 tot die "voooruders plus" behoren
        Hoofdmenu
        bv.: PRO-GEN export
        maar wanneer je collega een ander programma dan PG gebruikt
        kun je hier kiezen voor GEDCOM export

        Succes!
        Arend de Haan