vraagje

  • Ineke
    Message 1 of 12 , Feb 1, 2002
      even een simpel vraagje.
      Na opwaarderen van mijn pc, Pro-gen er weer op met de update dus versie
      3.0b-B4.
      Maar nu zet hij bij invoeren van relaties "&" inplaats van "x" bij de
      huwelijken. Hoe kan ik zorgen dat er weer allemaal "x" komen inplaats
      van "&" ?
      groeten,
      Ineke Smit (4142)
    • Marian
      Message 2 of 12 , Aug 13, 2002
        Hallo pro-genners ik heb een vraagje door ziek en zeer later verhuizen. Nou geen exusses maar ik ben tijdelijk gestopt met het stamboom onderzoek maar wil het deze winter weer oppakken. Ik heb een oude versie van pro-gen 2.3 ik heb wat te vragen.

        Ik heb nu 98 en word 2000 op de computer als ik een nieuwe versie koop nu van pro-gen en het op de compie zet Maar deze winter krijg ik een andere computer met XP erop kan ik deze versie dan gebruiken.
        Zo ja of nee dan wacht ik liever.

        Nou de rest van de vragen komt wel ik wil dit eerst even weten groetjes Marian Slink

      • Rob Zaaijer
        Message 3 of 12 , Aug 13, 2002
          Ik gebruik Windows XP met NTFS partities en heb geen enkel probleem. Ik zet PG altijd consequent in de C: root en heb en had nooit problemen met overzetten. Dus ook niet vanuit Windows 98 SE. Gewoon kopiƫren. Succes.

          Met vriendelijke groeten;
          Rob Zaaijer
          Voor mijn genealogie uit Scheveningen, Noord-Brabant en Goeree-Overflakkee ga naar:
          http://home.hccnet.nl/r.w.zaaijer of:
          http://geneweb.geneanet.org/robzaaijer
[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

        • Luuk Keunen
          Message 4 of 12 , Aug 16, 2002
            Marian,

            Vraag bovendien even na of je in aanmerking komt voor een update; dat
            scheelt je het kopen van een heel nieuw programma.

            gegroet,
            Luuk Keunen

          • Rudi. van der Linde
            Message 5 of 12 , Aug 16, 2002
              Beste Marian,

              ik was de oude W95 en 98 fanaat, met Pro-gen 2.3, ik draai nu met Win XP, ik
              weet niet zeker of PG 2.3 goed draait op WinXP, maar je kan update ophalen
              op www.progen.nl als hij er nog op staat anders mail je dan even naar
              J.Mulderij.
              Op Win XP draait Pro-Gen (3.0B) goed en hier heb ik geen problemen mee, maar
              voor het zekerheid een backup maken voordat je de nieuwe update overzet.
              succes ermee.

              Met Genealogische groeten Rudi uit Aalsmeer

              Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun voorouders waren !
              (Rudi vd Linde)
              Ik mail veilig, jij ook......? (Marja aan 't Goor)
              Voorouders: Zonder hen had ik jullie nooit leren kennen ! (Leon van Zijl)
              Het speuren naar hun sporen is meestal niet zo gemakkelijk (Rudi vd Linde)

              Message 6 of 12 , Sep 17, 2002
                Ik ben alles aan het invullen maar ik heb een vraag en misschien is deze vraag zo makkelijk voor jullie.

                Ik vul de eerste tot ong 15e persoon in de eerste heet Schling in duitsland dan komen zijn zoons naar Drente en blijft het in Gieterveen nog Schling maar dan komen ze naar Groningen en wordt het Slink ook is er op een gegeven moment een tak die Sling heet. Hoe krijg ik dit op de persoonskaarten?

                Bijvoorbaat hartelijk dank voor het meedenken Groetjes Marian.

              • Ivo Gilisen
                Message 7 of 12 , Sep 17, 2002
[...]

                  Beste,

                  Vervang, daar waar nodig, tijdens het invullen van het persoonsblad de reeds ingevulde en door PG voorgestelde naam Schling door de naam Slink of Sling.
                  In PG kan zonder probleem de vader Schling heten en de kinderen Slink.

                  Met vriendelijke groet,
                  Ivo
                  ivo.gilisen@...
                  http://users.pandora.be/ivo.gilisen/
                  (De website voor wie van PRO-GEN houdt)
                  Message 8 of 12 , Nov 4, 2003
                    Ik heb een vraagje hoe kan ik TLC domes omzetten in mijn progen programma. Alvast hartelijk Dank Marian

                    Message 9 of 12 , Nov 4, 2003
                      Marian Slink wrote:

                      > Ik heb een vraagje hoe kan ik TLC domes omzetten in mijn progen
                      > programma. Alvast hartelijk Dank Marian

                      Hallo Marian,

                      Van het Domus programma 'Stamboom de Luxe' zijn een drietal
                      versies geweest. De eerste versie had geen enkele mogelijkheid
                      om gegevens uit te wisselen.

                      Normaal moeten gegevens tussen genealogische programma's worden
                      uitgewisseld m.b.v. een GEDCOM bestand.
                      Zoekt u dus eens na of u een mogelijkheid kunt vinden om zo'n
                      GEDCOM bestand aan te maken in uw 'Stamboom de Luxe' versie.

                      Als u zo'n GEDCOM bestand kunt aanmaken sla dit dan op in de map
                      \PG30\TEXT onder de naam DOMUS.GED
                      Vervolgens kiest u in PRO-GEN voor "PRO-GEN Hulpprogramma's",
                      "Import en update", "GEDCOM Import" en vult u die bestandsnaam
                      \PG30\TEXT\DOMUS.GED in.

                      Als u zo'n GEDCOM mogelijkheid niet kunt vinden, stuur mij dan
                      eens een kopie van uw bestand toe. Ik heb nog ergens een
                      programma'tje waarmee ik zo'n bestand kan converteren naar een
                      ASCII-formaat dat weer in PRO-GEN ingelezen kan worden.

                    • Marian Slink
                      Message 10 of 12 , Nov 18, 2003
                        Ik heb een bestand en dat is vrij groot aan het worden ik wil dit in drieen delen. Maar moet ik de eerste dan elke keer in het nieuwe bestand weer invoeren. Dwz de laatste uit het eerste bestand die dan de ouders van het volgende bestand zijn. Ben ik een beetje duidelijk? Groetjes Marian

                      • Jan Vandermeeren
                        Message 11 of 12 , Nov 18, 2003
                          Marian,

                          je moet niets opsplitsen, Pro Gen is handig genoeg om met grote bestanden te werken, met selecteren enzo kom je al een heel eind weg. In de vroegere postings op deze lijst kan je hierrond zeker een en ander lezen.

                          jan
[...]

                        • Nico Post
                          Message 12 of 12 , Dec 12, 2003
                            Hoe kun je voorletters van personen wijzigen in de volledige naam want als
                            ik die invul blijven ze wel staan op hun aangemaakte record maar bij de
                            zogeheten index blijven de eerder ingevoerde voorletters van de betreffende
                            persoon staan.
                            Graag advies aan deze leek!

                            Groetjes Nico