Getuigen

  • Ineke Noordzij
    Message 1 of 16 , Dec 1, 2001
      Dank zij de goede voorlichting over de getuigenvelden: geboorte en
      overlijden is het mij wel gelukt om deze velden tevoorschijn te krijgen.
      Maar ik zit nu toch nog met een probleempje.
      Ik voerde mijn getuigen in het betreffende tekstveld in, maar nu wil ik ze
      dus in het getuigenveld hebben. Hoe doe ik dit nu ?

      met vriendelijke groet,

      Ineke Noordzij

    • deHaan
      Message 2 of 16 , Dec 1, 2001
        Hallo Ineke,

        Door middel van de functie ChaF kun je voor een selectie, of voor alle
        personen, in een PG-bestand, de waarde van een veld muteren. De nieuwe
        waarde van dit veld kan o.a. zijn ... een kopie van de inhoud van een ander
        veld ... Hiermee moet het lukken om de gegevens, die je nu in het veld (=de
        rubriek) "brontekst geboorte" hebt staan, te verplaatsen naar het veld
        "getuigen bij geboorte".

        Doe dat als volgt, maar probeer het eerst uit op een kopie van je bestand!!
        Hoofdmenu;
        Uitvoer Personen;
        Soort uitvoer: Tekst en diversen;
        Uitvoerdefinite: wijzig een veld in alle geselecteerde personen.

        Succes!
        Arend de Haan

      • nelis@nlr.nl
        Message 3 of 16 , Dec 1, 2001
          Goedendag Ineke,

          in aanvulling op het antwoord van Arend de Haan:

> [...]
          > rubriek) "brontekst geboorte" hebt staan, te verplaatsen naar het veld
          Het programma ChaF is te verkrijgen door een e-mail te sturen naar
          ondergetekende met als onderwerp
          PRO-GEN 3.0B chaf

          Met vriendelijke groet,
          Wim Nelis.
          --
          W.J.M. Nelis (Informatics Division, Computing Services, Datacomms, IC-NOP)
          National Aerospace Laboratory (NLR) Email: nelis@...
          Message 4 of 16 , Dec 24, 2003
            Nieuwe pagina 1Beste,

            Op de persoonsbladen in mijn stamboom staan getuigen vermeld bij geboorte, doop en overlijden. Het lettertype op dat blad is erg klein. Na Shift - F1 wordt het lettertype groter, maar verdwijnt de getuigenvermelding bij geboorte en overlijden.
            Ik wil graag een groot lettertype bij het persoonsblad met drie getuigenvermelding. Hoe moet ik dat doen?

            Groeten,

            Harry

          • Jean De Keyzer
            Message 5 of 16 , Dec 26, 2003
              Harry,

              Je kan het venster groter maken door met de cursor van de muis over de rand te gaan en dan door slepen een venster formaat te bekomen dat je past. Je kan ook Control en Enter gelijktijdig indrukken en dan wordt het volledig venster genomen. Je kan ook wat experimenteren met het letterype (op het MS-Dos icoontje dat naast "Prog-Gen Genealogie à la Carte" staat), Eigenschappen, letterype.

              mvg,

              Jean De Keyzer
[...]

            • François Cruysberghs
              Message 6 of 16 , May 27, 2007
                Ineens begin ik me af te vragen waarom in het relatieschema de getuigen van
                een kerkelijk en burgerlijk huwelijk niet zichtbaar zijn,er lijken mij toch
                nog 2 regels vrij tussen Code en Samenwonen.

                François & Georgette Cruysberghs

                <mailto:coisc@...> coisc@...

              • Rob Fransen
                Message 7 of 16 , May 27, 2007
                  In PRO-GEN-eralia van maart 2005 schreef Frans Manche een artikel met de
                  titel "De nummers van de akten zichtbaar maken in het Relatieschema".
                  Dit artikel geeft een aardig inzicht hoe het onderste deel van een
                  Relatieschema naar eigen inzicht kan worden aangepast.
                  In jouw geval dus om getuigen bij een huwelijk zichtbaar te maken.

                  Rob Fransen
                  PGGG - Helpdesk

                  François Cruysberghs schreef:

> [...]
                  > een kerkelijk en burgerlijk huwelijk niet zichtbaar zijn,er lijken mij toch
                  > nog 2 regels vrij tussen Code en Samenwonen.

                • Bob Joosten
                  Message 8 of 16 , May 29, 2007
                    Misschien een vraagje over de pre-historie van Pro-Gen...

                    Ik zou Pro-Gen willen installeren op een wat oudere laptop met Windows
                    Milennium. Dat lukt wel, maar Pro-Gen is verschrikkelijk traag, vooral
                    bij het wegschrijven van gegevens.

                    Weet iemand nog
                    1. hoe de instellingen van het geheugenbeheer moeten zijn om Pro-Gen
                    optimaal te laten draaien ?
                    2. Ik merk dat er in de root geen Autoexec.bat, noch Config.sys
                    voorkomt. Ik meen me te herinneren dat die in vroegere Windowsversies
                    wel nodig waren. Wat moeten die bestandjes bevatten ?

                    Hartelijk dank en vriendelijke groet,

                    Bob Joosten

                    bob.joosten@...
                  • ivo.gilisen@telenet.be
                    Message 9 of 16 , May 29, 2007
                      Bob,

                      Begin met die Milenium te verwijderen. Dat is allerslechtste Win ooit.
                      En in de pre-historie was er bij DOS (5?) een ding dat heette MEMMAKER om zoveel mogelijk geheugen te bekomen.
                      Staat er niets in onze oude Nieuwsbrieven?

                      Groeten
                      Ivo

                    • Bob Joosten
                      Message 10 of 16 , May 29, 2007
                        Dag Ivo

                        Bedankt voor je reactie, maar onze nieuwsbrieven vertellen daar niets over.

                        Milennium vervangen ? Toch niet door Vista zeker ? Dat is nog erger. ;-)
                        Nee, ik vrees dat ook XP de zaken niet gemakkelijker zal maken..

                        Vriendelijke groet

                        Bob

                      • Frans Roelvink
                        Message 11 of 16 , May 29, 2007
                          Hallo Bob en Ivo,

                          Ik heb wel eens gelezen, dat Windows 98, Second Edition de beste was.

                          Even Googelen en je hebt zo een groot aantal sites waar nog het een en ander
                          is te downloaden.

                          En als het gaat over MS Dos, ik heb ergens nog wel floppies liggen van
                          versie 6.22.

                          Helaas zijn de huidige computers niet meer voorzien van diskdrives.

                          Groetjes

                          Frans Roelvink

                          _____

                          ivo.gilisen@ <mailto:ivo.gilisen%40telenet.be> telenet.be schreef:
> [...]
                          zoveel mogelijk geheugen te bekomen.
                          > Staat er niets in onze oude Nieuwsbrieven?

                        • Jaak Simons
                          Message 12 of 16 , May 29, 2007
                            Bob,
                            Een Win 98 SE heb ik wellicht ook nog ergens rondslingeren.
                            Die 193,6 meter van mekaar zijn wel te overbruggen.
                            Die MSDOS floppies kunnen ook nog bij mijn ouwe laptop 286 liggen.
                            Gimme some time and we'll fix it!

                            Jaak

> [...]

                            zoveel mogelijk geheugen te bekomen.
                            > Staat er niets in onze oude Nieuwsbrieven?

                          • Evelien van Ruitenbeek
                            Message 13 of 16 , May 29, 2007
                              Jaak, Bob,

                              Ik heb Windows 98 SE liggen en mocht Jaak de CD niet meer hebben, dan kan ik
                              hem wel ergens uploaden en kun je hem er daar downloaden.

                              Ik hoor wel.

                              Groetjes,
                              Evelien

                            • Bob Joosten
                              Message 14 of 16 , May 29, 2007
                                Dag Evelien, Jaak, Frans...

                                Hartelijk dank voor de suggesties... ik probeer het eens met Win98SE op
                                de laptop.

                                Misschien in de marge hiervan nog een ander vraagje : ik heb hier een
                                nieuwe pc met Vista en dat wil ook maar niet werken zoals het moet. De
                                pc gaat op de gekste momenten hangen en dan kun je het programma alleen
                                via het rode kruisje rechtsboven in het venster afsluiten. Nadien krijg
                                ik dan een herindexering, moet opnieuw sorteren op naam, mijn vertrouwde
                                lijstindeling kiezen, enz.

                                Heeft iemand iets soortgelijks aan de hand (gehad) ? Ik heb inmiddels al
                                zowat alle beveiligingen (WinDefender, BullGuard enz.) uitgeschakeld,
                                de PG30-directory in al die programma's bij de niet te checken mappen
                                geplaatst enz., maar niets blijkt te helpen. Ik was na deïnstallatie van
                                BullGuard een tijdje verlost van deze problemen tot ik Patch14 via de
                                SUPP directory over de testversie installeerde. Sindsdien is het weer
                                droefenis alom.

                                Iemand een idee ?

                                Vriendelijke groet

                                Bob (die momenteel met en door PG in een dalletje zit ;-))

                              • Frans Roelvink
                                Message 15 of 16 , May 30, 2007
                                  Hallo Evelien,

                                  Helaas heb ik geen Windows SE meer liggen. Ook ik heb nog wel een oude
                                  laptop met Windhoos ME.

                                  Vervanging door Windows SE geeft dat ding weer nieuw leven.

                                  Om bijvoorbeeld mee te sjouwen naar een archief.

                                  Kun jij die op een cd-rommetje zetten en mij toesturen?

                                  Mijn adres zal je ongetwijfeld nog wel weten. Dat is sinds we elkaar voor
                                  het laatst gezien hebben, niet gewijzigd.

                                  Groetjes

                                  Frans

                                  _____

                                  Ik heb Windows 98 SE liggen en mocht Jaak de CD niet meer hebben, dan kan ik
                                  hem wel ergens uploaden en kun je hem er daar downloaden.

> [...]

                                • Evelien van Ruitenbeek
                                  Message 16 of 16 , May 30, 2007
                                    Natuurlijk wil ik dat, Frans!
                                    Ik zal hem z.s.m. nar je toe sturen.