978Re: [pro-gen] Controle op dubbele personen

  • Sake Wagenaar
    Nov 1, 2001
      Helaas wordt bij de controle op dubbele namen geen rekening gehouden met patroniemen. In streken zoals Friesland, waar de familienamen pas laat zijn ingevoerd, levert dat heel veel loze meldingen op (terwijl bijv. Andries Sjoerds en Andries Jans toch duidelijk verschillende personen zijn). Er zijn overigens wel meer punten waarop patroniemen in ProGen wat te weinig aandacht krijgen. Misschien iets voor de nieuwe versie. Ik heb er nu uit nood maar voor gekozen om het patroniem-veld niet te gebruiken en het patroniem toe te voegen aan het voornaam-veld.

      Sake Wagenaar

    • Show all 4 messages in this topic