7520Re: [PRO-GEN] Privacy Filter

    Aug 21, 2014
      Beste heer J. Van de Velde,

      Dank u voor uw heldere uitleg. Ik denk dat daarmee de discussie wel kan
      worden gesloten. Met het hulpprogramma van Wim Nelis, SelPP, is een
      redelijk goede selectie te maken van personen die dienen te worden
      beschermd krachtens de hier besproken privacy-wetgeving. Deze personen
      kunnen dus simpel worden uitgesloten van publicaties die het karakter van
      'persoonlijk gebruik' te buiten gaan.

      SelPP is hier te downloaden:
      http://www.pggg.nl/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=31:selpp&Itemid=95

      Inmiddels heb ik een meldingsprogramma gedownload van de site van het
      (Nederlandse) College Bescherming Persoonsgegevens, teneinde mijn
      verzameling persoonsgegevens aan te melden. Ik vrees dat dit nog wel wat
      voeten in den aarde zal hebben, maar enfin...
      Meer info: http://www.cbpweb.nl

      Als het privacyfilter in de komende versie van PRO-GEN ook nog de
      mogelijkheid biedt dat er bij gezinsopsommingen is aangegeven dàt er
      (meer) personen toe behoren, maar dat deze niet met name zijn genoemd, of
      dat er in de tussenregel komt te staan iets in de geest van 'Uit dit
      huwelijk onder meer:' wanneer niet iedereen uit privacyoverwegingen is
      vermeld, dan ben ik helemaal tevreden. E.e.a conform de aanbevelingen van
      Rob van Drie (CBG).

      Inmiddels heb ik geverifieerd of de makers deze discussie volgen. Dat doen
      ze, hebben ze mij bevestigd. Laat ons hopen dat we het resultaat van deze
      discussie in de eerstvolgende update van PRO-GEN tegenkomen.

      Om niet het gevaar te lopen dat nog meer mensen hun deelname aan dit forum
      beëindigen - er zijn al enkelen vertrokken - zou ik willen vragen
      eventuele vervolgopmerkingen via privé e-mail met elkaar te delen. U kunt
      mij bereiken via don[at]arnoldus.nl waarbij het apenstaartje moet komen op
      de plaats van [at].

      Met vriendelijke groeten,
      Don Arnoldus, helpdesk PGGG

    • Show all 57 messages in this topic