7503Re: [PRO-GEN] Privacy Filter

  • Nico Hoogzaad
    Aug 20, 2014
      Beste gebruiekrs van Pr-Gen,

      Misschien mis de essentie van het probleem m.b.t. de publicatie van personen i.v.m. de wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
      Tot nu toe gebruik ik daarvoor het programmaatje van Wim Nelis dat SelPP heet. Zie http://www.pggg.nl/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=31:selpp&Itemid=95.
      Daarmee kun je eenvoudig een selectie maken van personen die bv.voor 2014 overleden of voor 1905 geboren zijn.

      Met vriendelijke groet,

      Nico Hoogzaad

      'Don Arnoldus' don@... [PRO-GEN] schreef op 20-8-2014 0:36:

      Frits,

      Zoals uit het stuk van Rob van Drie blijkt, zijn de termijnen van de
      openbaarmaking van BS-akten niet relevant voor de Wet op de Privacy. Ik
      zie niet in hoe de privacy van een dood persoon kan worden geschonden.
      Gegevens van overleden personen kunnen dus - wat mij betreft - gewoon
      gepubliceerd worden.

      Vr.gr. Don Arnoldus

    • Show all 57 messages in this topic