      From: PRO-GEN@yahoogroups.com [mailto:PRO-GEN@yahoogroups.com]
      Sent: woensdag 20 augustus 2014 7:41
      To: PRO-GEN@yahoogroups.com
      Subject: RE: [PRO-GEN] Privacy Filter

      Frits,

      Zoals uit het stuk van Rob van Drie blijkt, zijn de termijnen van de
      openbaarmaking van BS-akten niet relevant voor de Wet op de Privacy. Ik
      zie niet in hoe de privacy van een dood persoon kan worden geschonden.
      Gegevens van overleden personen kunnen dus - wat mij betreft - gewoon
      gepubliceerd worden.

      Vr.gr. Don Arnoldus

      Don,

      > Ik zou er zeker voor opteren om dan geen naam te noemen (de
      scherpste
      > vorm van een Privacy Filter), maar inderdaad (zoals jij het
      noemt)
      > Persoon of (zals GenealogieOnline het noemt) Niet Openbaar. Of
      iets wat
      > wellicht door iemand anders ingebracht wordt.

      Inderdaad zou ik het uit programmeertechnisch oogpunt dynamisch maken,

      want de termijnen van publicatie van akten zijn bekend: 50,75 en 100

      jaar vanaf heden.
      > Dus is het gemakkelijk om zo'n filter er op die manier
      op los te laten,
      > lijkt me.
      >
      > Met betrekking tot een
      onbekende geboortedatum: Huwelijksdatum. Maar hoe
      > je dat gaat doen zal
      afhangen van de toekomstige mogelijkheden binnen
      > ProGen.

      Ik denk heel graag mee!!!!!

      > Groeten,
      >
      > Frits