7501RE: [PRO-GEN] Privacy Filter

    Aug 19, 2014
      Dag Jean,

      Het wordt dus tijd dat dit soort zaken in Europees verband wordt geregeld.
      Heb jij niet ergens een ingang bij een parlementslid van het Europese
      parlement...?

      Maar in ernst... met welke wet hebben we in Belgiƫ te maken? En dan bedoel
      ik strikt de Wet of de Privacy of equivalent. Heel duidelijk, de termijnen
      van onze Burgerlijke Stand zijn bij ons in de Wet van de Burgerlijke Stand
      en de Archiefwet geregeld. In strikte zin gaat het dan om de termijnen dat
      dossierstukken bij ons onder de verantwoordelijkheid van - bijvoorbeeld -
      een gemeente vallen. Daarna behoren de stukken te worden overgebracht naar
      een archiefbewaarplaats en vallen ze onder de regels van de Archiefwet.
      Deze regeling bestond al ver voordat de privacy-wetgeving actueel werd.

      Als we het hebben over een privacy-filter zijn wat mij betreft alleen de
      privacy-aspecten van belang.

      Vr.gr. Don Arnoldus

    • Show all 57 messages in this topic