7497RE: [PRO-GEN] Privacy Filter

    Aug 19, 2014
      Dag Frits (en iedereen die meeleest),

      De aanbevelingen van Rob van Drie (CBG) lijken mij een veilig uitgangspunt
      te bieden voor een privacy-filter. Ook de aanbeveling om bij een
      'beschermd persoon' totaal geen naam te noemen, lijkt mij terecht. Wat dat
      betreft klopt het plan van de makers voor de derde optie bij de
      privacy-bescherming (alleen de naam vermelden) niet met dit uitgangspunt.
      In plaats van de naam zou dan [persoon] kunnen worden vermeld. Misschien
      een vierde optie?

      Bij het vaststellen van een te gebruiken formule zijn we er nog niet met
      de aangegeven wijze.
      1. Ik zou de formule dynamisch willen maken, dus uitgaande van de
      systeemdatum en niet van een datum die telkenjare veranderd moet worden.
      2. Bij onbekendheid met de geboortedatum zullen andere criteria genomen
      moeten worden. Enkele dagen geleden kwam daarover al een bericht langs,
      zoals de huwelijksdatum van de ouders, e.d.
      3. Al met al blijft dit een ingewikkelde materie waarover - liefst in
      groepsverband - nader nagedacht moet worden.
      4. Of e.e.a. dan met de huidige of toekomstige middelen programmeerbaar
      is, moet natuurlijk worden afgewacht. Vooralsnog ga ik ervan uit, dat het
      kan.

      Kortom, we zijn goed op weg!

      Vr.gr. Don Arnoldus

    • Show all 57 messages in this topic