      From: PRO-GEN@yahoogroups.com [mailto:PRO-GEN@yahoogroups.com]
      Sent: dinsdag 19 augustus 2014 13:11
      To: PRO-GEN@yahoogroups.com
      Subject: RE: [PRO-GEN] Privacy Filter

      Hallo Frits,
      Sommige aanpassingen zijn op dit moment alleen te verwezenlijken via VTX-programmering.
      Het VTX-"hart" van PRO-GEN zal dan moeten worden aangepast.
      Daar begint dan ook het probleem (de kleine vereenvoudigde uitleg).
      Selectie aanpassen zal, voor "liefhebbers", over het algemeen niet veel problemen opleveren.
      Het probleem zit hem in het aan- en uitzetten van de beroepen, tekst- & infovelden, die worden niet in 1 bestand, maar in meerdere bestanden gebruikt.
      Ieder onderdeel, bijvoorbeeld geboorte, kent zijn eigen bestand. Voor programmeren maak ik gebruik van een hulpprogramma voor VTX. Bij controle van de laatste versie 21 merkte ik dat het aantal routines (lees: bestanden) die PRO-GEN doorloopt al is opgelopen tot 36. Daarmee kom je tegen het 2e probleem aan.
      Stel dat er een aanpassing wordt gemaakt, wordt dit niet meegenomen bij iedere nieuwe versie/patch van PRO-GEN. Dit moet telkens opnieuw worden geprogrammeerd.
      Er is op dit moment niet een programma die automatisch aanpassingen maakt en/of aanpassingen meeneemt naar die nieuwere versies.

      Ik gebruik persoonlijk, al jaren, de 2 onderstaande oplossingen zonder programmeren:
      (Maak een PRO-GEN back-up voor dat je riskante acties uitvoert)

      a) Levende personen worden helemaal NIET door mij op het web gezet (selectie/uitsluiting), zeer makkelijk te realiseren
      - Een kenmerk in Persooncode, bijvoorbeeld een "uitroepteken"
      - Selectie:  Persooncode ~ "!" en dan "Selectie Wisselen"
      - Exporteren naar bestand "INTERNET"
      - Bestand, bijvoorbeeld "INTERNET", controleren en aanpassen
      (Man zonder vrouw of vrouw zonder man, komt door privacy van 1 van de 2, dus huwelijk ook privĂ©, is lege relatie dus wissen / Kan ook met de hand andere aanpassingen worden gedaan op INTERNET/Kopie-bestand. Echte/originele bestand blijft onaangetast)

      b) - Je kunt, eenmalige, een aparte Opmaakdefinitie maken met een beperkte gelimiteerde velden (bijvoorbeeld geen beroepen, geen info enz.) en sla die op.
      - Dan maak NIEUW bestand aan met deze nieuwe opmaakdefinitie als basis
      - Importeer, MET levende personen uitgesloten, naar dit nieuwe bestand
      - Je kunt in dit nieuwe bestand (met bijvoorbeeld de naam "INTERNET") rommelen wat je wil
      Nadeel ALLE personen hebben geen beroepen, enz., maar je hebt wel optimale beveiliging.

      Voorbeeld van mijn Persooncode-veld: Me,El,! of Me,! of Me,!,* enz.
      Andere speciale codes die ik bedacht heb:
      Gekregen                   *
      Internet                   @
      Gens Nostra                %
      Geen familie               #
      Privé                      !

      Deze regels bewaar ik in [naam_van_bestand].DOC in de map ...\PG30\NL\DATA , een tekst bestand (gemaakt met Kladblok en niet Word) die de zelfde naam draagt als het bestand zelf. In dit geval zou het bestand INTERNET.DOC worden genoemd. Dit bestand zie je dan terug in het "Hoofdmenu" van PRO-GEN als "Informatie over dit bestand".

      M.vr.gr.
      Joanne Meulenbelt

    • Show all 57 messages in this topic