7360Re: [pro-gen] HTML5 & Frames

    Oct 27, 2013
      fritsbode schreef op 26-10-2013 13:43:
      > Heden las ik op de website van http://www.w3.org/ en
      > http://www.w3schools.com/tags/tag_frame.asp dat Frames niet meer
      > gebruikt/ondersteund worden bij HTML5 (is nog in ontwikkeling).
      >
      > Is er bij de makers van Pro-Gen al nagedacht/gezocht naar een
      > alternatief voor de uitvoer vanuit Pro-Gen naar HTML/PHP?
      >
      > Groeten,
      > Frits Bode

      Hallo Frits,

      Die frames zijn gekozen om tegelijkertijd de namenindex en de tekst in
      beeld te houden. Dat was op andere manieren niet te realiseren.
      Je ziet wel eens sites waar de index vastgeplakt zit aan de tekst
      waardoor de index uit beeld schiet op het moment dat je een naam
      aanklikt. Dat is echt onwerkbaar.

      Ik ben een paar jaar geleden wel eens bezig geweest met een poging om
      ditzelfde via CSS voor elkaar te krijgen, maar dat viel - met de
      toenmalige browsers - niet mee. Wellicht dat ik daar nog weer eens naar
      ga kijken.

      Echter, het feit dat in HTML5 geen frames ondersteund worden, wil niet
      zeggen dat browsers HTML4 niet blijven ondersteunen.
      Net zoals nu - terwijl HTML4 de standaard is - de HTML3 pagina's ook nog
      prima werken, zolang er in de header maar netjes staat welke HTML-versie
      er gebruikt wordt.
      Wat dat betreft hoef je je nog geen zorgen te maken dat zo'n PRO-GEN
      uitvoer met frames plotseling niet meer zou werken.