      Van: Cor Wildenberg <c.wildenberg@...>
      Beantwoorden - Aan: <pro-gen@yahoogroups.com>
      Datum: Tuesday, 21 May, 2013 07:57
      Aan: <pro-gen@yahoogroups.com>
      Onderwerp: RE: [pro-gen] Kind koppelen aan Vrouw-Vrouw relatie

      Hallo,

      Ik zou een mannelijk persoon als vader invoeren waarvan de gegevens niet
      bekend zijn met als achternaam: NN

      Die als vader opvoeren en bij de relatie vrouw/vrouw in het infoveld
      invoeren dat het kind wordt opgevoerd door de twee vrouwen.

      Wellicht is de biologische vader niet bekend en dan zou bij het opvoeren van
      een vrouw als vader (wel of niet geforceerd) het kind een voorgeslacht
      kunnen krijgen wat absoluut niet op waarheid berust.

      Ik doe dat ook bij natuurlijke kinderen. Zeker als ze later niet erkend
      worden. Dan blijft overigens nog altijd vraag of diegene die bij het
      huwelijk met de moeder, en het kind erkend, wel degelijk de vader is.

      Maar als je zo door redeneert kan het in de genealogie heel veel voorkomen
      dat vaders opgevoerd zijn die helemaal de vader niet is, maar wie kan dat
      bewijs leveren!!!!! Staat wel in de akte, maar papier is geduldig.

      Maar ik kies ervoor om bij relaties van twee gelijke geslachten altijd een
      onbekende biologische vader in te voeren.

      Hetzelfde probleem doet zich natuurlijk ook voor bij twee mannen die een
      kind adopteren, daar kan best een van de mannen wel degelijk de vader zijn,
      maar dan wordt moeder, die wel degelijk wel bekend moet zijn, buiten spel
      gezet.

      Groeten

      Cor Wildenberg

      From: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>