      Van: pro-gen@yahoogroups.com [mailto:pro-gen@yahoogroups.com] Namens Johan Mulderij
      Verzonden: zondag 10 februari 2013 22:17
      Aan: pro-gen@yahoogroups.com
      Onderwerp: Re: [pro-gen] Grenswaarden bij controle.

      Op 9-2-2013 13:15, Cor Wildenberg schreef:
      > Nu nog een vraagje. Als ik mijn bestand van 80.000 personen laat
      > controleren op fouten: onjuiste datumvolgorde, dan krijg ik vaak de
      > opmerking: moeder ouder dan 45 jaar. Kan ik dat getal aanpassen naar
      > bijvoorbeeld 50, dan wordt mijn lijst wat korter. Ik heb schijnbaar nog
      > veel vrouwen die met 46 of 47 nog een kind krijgen. Ook het feit: vader
      > ouder dan 60 jaar komt veel voor, maar ik heb een aantal heren, die
      > laten met een jong bloempje trouwen en dan komt het er toch van, dat ze
      > nog vader worden.
      >
      > Kan ik ook controle regels laten vervallen?

> [...]

      Hallo Cor,

      Ik heb de titel van dit antwoord maar wat aangepast, zodat het meer de
      lading dekt.

      De grenswaarden voor die controle staan in het bestand
      C:\PG30\NL\PG-CHECK.TXT
      op regel nrs. 400 t/m 407.
      In de teksten die als melding gegeven worden (regels na nr. 800) staan
      her en der die grenswaarden ook genoemd.

      Deze regels kan je eventueel gaan aanpassen, maar houdt er rekening mee
      dat bij een nieuwe versie je wijzigingen weer overschreven kunnen
      worden. Bewaar dus ergens een notitie van wat je in dit bestand hebt
      aangepast.