      From: hannie.stap
      Sent: Tuesday, February 05, 2013 3:37 PM
      To: pro-gen@yahoogroups.com
      Subject: [pro-gen] Re: patroniem in kleine letters?

      Dag Don,

      Ja, ik vul mijn patroniem consequent in, in het veld 'patroniem', daar kun je van uit gaan.
      Verder gaat het mij speciaal om het type kwartierstaat, soort PDF Cirkeldiagram, maar na een korte test zie ik, dat het grafisch schema en de lijstuitvoer het zelfde probleem geven.
      Alleen de tekstuitvoer toont zowel de patroniem als de familienaam. Hier blijft de patroniem in kleine letters geschreven, ook als er geen familienaam bekend is. Zo wil ik het dus graag zien!

      Mijn test geeft het volgende aan:
      1 - Wanneer zowel voornaam, patroniem als achternaam is ingevuld, krijg ik in bovenstaande gevallen als uitvoer: Voornaam ACHTERNAAM (of Voornaam voorvoegsel ACHTERNAAM) patroniem is hier dus in de uitvoer onzichtbaar
      2 - Wanneer alleen voornaam en patroniem zijn ingevuld (veld Achternaam is leeg), zie ik in bovenstaande gevallen: Voornaam PATRONIEM, terwijl ik graag Voornaam Patroniem zou willen hebben.

      Met vriendelijke groet
      Hannie