      From: hannie.stap
      Sent: Tuesday, February 05, 2013 9:28 AM
      To: pro-gen@yahoogroups.com
      Subject: [pro-gen] patroniem in kleine letters?

      Beste groepsleden,

      Weet iemand een oplossing voor het volgende?
      Ik heb rond en voor 1811 veel te maken met mensen die in aktes alleen genoemd worden met voornaam en patroniem.
      In uitvoer (bv kwartierstaat) wordt deze patroniem getoond alsof het een familienaam is, dus ook helemaal in hoofdletters.
      Is het mogelijk om een patroniem altijd getoond te krijgen als voornaam, dus in kleine letters, terwijl een achternaam wel helemaal in hoofdletters getoond wordt?
      Ik wil graag dat het duidelijk is dat het om een patroniem gaat en niet om een familienaam.

      Alvast bedankt!
      Hannie Stap