      From: Don Arnoldus
      Sent: Wednesday, August 17, 2011 1:17 AM
      To: pro-gen@yahoogroups.com
      Subject: Re: [pro-gen] actief?

      Beste Alex,

      Het heeft geen zin meer om via dit forum Jos te antwoorden, want hij heeft al afgehaakt. Als co-moderator van deze lijst heb ik daarvan bericht gekregen.

      Ik ben op meerdere genealogische mailingslijsten en -forums ‘geabonneerd’. Niet altijd reageer ik op dergelijke berichten. Het thema PRO-GEN versus Windows is echter dermate uitgekauwd, dat daaraan nauwelijks iets nieuws is toe te voegen. De ideeën tot een oplossing die in mijn vorige reactie in dit draadje zijn weergegeven, komen mede uit mijn koker en zijn de afgelopen jaren herhaalde malen op ledenvergaderingen van de PGGG aan de orde gesteld. Het aantal gebruikers van PRO-GEN neemt af, ook het aantal leden van de PGGG. Dit is een volstrekt natuurlijke gang van zaken in gevallen waar een product niet met z’n tijd meegaat, niet meer voldoet of is ingehaald door andere producten. Ook dit aspect komt steeds op vergaderingen terug, maar gezien het standpunt van de makers (geen interventie door anderen aan ‘ons’ programma) moeten we hiermee leven. Het is niet anders.

      Zolang er gebruikers van PRO-GEN zijn – en die zijn er nog bij duizenden – zullen wij als PGGG hen blijven ondersteunen. Zolang blijft ook dit forum in de lucht.

      Ik verdedig niemand. Ik geef alleen weer hoe de situatie al jaren is en hoe ik – ook nu nog – tegen de functionaliteit van PRO-GEN aankijk.

      Noch jouw naam, noch die van Jos kom ik tegen in de ledenlijst van de PGGG. Jullie weten dus niet wat er zich op onze ledenvergaderingen afspeelt. Het is evident dat het onderwerp PRO-GEN for Windows op die vergaderingen een heet hangijzer is. Telkens als iemand daarover begint, denk ik ‘weten ze dat nou nog niet?’. In die zin vond ik de vraag van Jos erg onnozel. Het is vragen naar de bekende weg. Maar misschien denken ze daar in België anders over...

      Als Noord-Hollander ben ik gewend erg nuchter en direct te communiceren. Dat komt niet overal goed aan, vooral niet in België heb ik gemerkt. Nou ja, jammer dan. Uiteindelijk ben ik erg uitgebreid ingegaan op de vraag van Jos. Hij heeft het niet willen begrijpen evenmin als de kleine plaagstootjes. Ik noem dat humor. Het zij zo...

      Ik ben zeer benieuwd of je voorgenomen correspondentie met de makers een wezenlijk ander antwoord oplevert dan ik dezer dagen hier al heb gegeven. Als dat zo is, vernemen we dat graag in dit forum.

      In elk geval zijn we weer even wakker gemaakt. Misschien was dat ook wel de bedoeling...

      Vriendelijke groet,
      Don Arnoldus