6825Re: [pro-gen] actief?

  • Alex Mettau
    Aug 16, 2011
      Beste Don,

      Jammer dat Jos is afgehaakt, en vooral omdat het m.i. door
      miscommunicatie is gebeurd. Onnozel of onnozele heeft in België volgens
      mij een iets andere betekenis dan in Nederland, meer in de richting van
      geestelijk gehandicapte, dus is jouw reactie door hem mogelijk anders
      opgevat dan door jou bedoeld.

      In zijn tweede vraag over een Window-versie vraagt hij niet, waarom er
      nog geen nieuwe versie is, maar "hoe het er mee zit", oftewel, wat is de
      status, zijn er nog vorderingen, is er al iets bekend over een mogelijke
      bèta-versie, of iets in die richting. Jouw uitgebreide uitleg, hoe juist
      ook, was eigenlijk geen antwoord op zijn vraag (nog meer
      miscommunicatie, dus).

      Ik heb alle begrip voor de bouwers, wetende dat zij nog een fulltime
      baan hebben en dit er maar even naast moeten doen. En ook ik heb er op
      mijn werk moeite mee om door mij gebouwde programma'tjes of modules in
      b.v. Excel of Access door een ander aan te laten passen. Het is alleen
      jammer, dat er via deze groep, of op de PRO-GEN website geen enkele
      informatie over de Windowsversie wordt geventileerd. Het overstappen op
      een ander programma wordt, denk ik, mede veroorzaakt door dit gebrek aan
      informatie.

      Ik ben inderdaad geen lid van de PGGG, heb ik nooit zo nodig gevonden.
      Veel staat al in de documentatie van PRO-GEN en ik steek veel op van de
      berichten in deze groep, waar ik wel al jaren lid van ben. Ik ben
      indertijd begonnen met de voorloper van PRO-GEN (Stamboom20 of zoiets
      heette die?) en ik vind PRO-GEN nog steeds de beste aankoop op het
      gebied van computer-software die ik ooit heb gedaan. Daarom heb ik de
      aankoop van een nieuwe PC met Win7 ook net zo lang uitgeteld tot mijn
      oude PC te vaak mankementen ging vertonen. En ben ik nu zo blij dat
      PRO-GEN in VirtualBox weer vrijwel net zo draait als voorheen op mijn
      oude PC met XP.

      Overigens zie ik mijzelf ook als nuchtere Noord-Hollander, Amsterdammer
      van geboorte, en al meer dan 35 jaar woonachtig op nog geen 7 kilometer
      van jou vandaan ('t Veld). Maar ik ga uit van het standpunt: er worden
      geen domme (of onnozele) vragen gesteld, alleen domme antwoorden
      gegeven. Mensen stellen een vraag vanuit hun eigen achtergrond, kennis
      en begrip, en wat voor de één zo klaar als een klontje is, kan voor een
      ander een flink probleem vormen. En die nuchterheid kan wel eens leiden
      tot antwoorden die door anderen als nogal bot worden opgevat. Of
      omgekeerd, jij hebt ook al eens aangegeven te stoppen met de helpdesk,
      naar aanleiding van een reactie van een ander, als ik mij goed herinner.
      En de meeste PROGENners zullen er, net als ik, blij mee zijn dat je dat
      toch niet gedaan hebt.

      Jouw voorgestelde discussie in deze groep over wat in ieder geval
      behouden moet worden en welke functies eventueel gemist kunnen worden
      zou ik van harte toejuigen. Juist in deze groep, of op de
      PGGG-vergaderingen met een terugkoppeling in deze groep, want ik denk
      dat Jos en ik niet de enige PRO-GEN-gebruikers zijn die geen PGGG-lid
      zijn. Maar zo'n discussie heeft eigenlijk alleen nut als de bouwers daar
      gebruik van kunnen en willen maken. Als zij persé alle huidige
      functionaliteiten in een Windows-versie willen inbouwen, heeft zo'n
      discussie geen enkele zin.

      Ik ga voor mezelf ook maar eens uitzoeken wat ìk wil behouden en wat ik
      kan missen. En welke nieuwe functionalteiten ik graag toegevoegd zou
      zien (bijvoorbeeld m.b.t. gescande aktes).

      Met vriendelijke groet,

      Alex Mettau.

    • Show all 22 messages in this topic