6808Re: [pro-gen] VirtualBox probleempje

  • Alex Mettau
    Jul 6, 2011
      Beste Aat en Paul,

      Bedankt voor de informatie en het meedenken.

      Ik heb één van de bestandensets naar de Virtuele C: schijf gecopieerd en
      dan werkt alles perfect. Eigenlijk wilde ik voorkomen om de bestanden
      allemaal naar de virtuele schijf te moeten kopiëren. Als ik ook nog
      gebruik van DOSBOX wil blijven maken om even snel wat na te kijken en
      eventueel een kleine aanvulling of wijziging aan te brengen moet ik de
      bestanden weer naar de virtuele schijf kopiëren. En na een wijziging via
      de VirtualBox weer de andere kant op.

      Ik moet maar iets zien te creëeren om ProGen op de Virtuele schijf op te
      starten vanuit een batch-file, die eerst alle data-bestanden kopieert
      vanaf de Win7-map. En dan na afsluiten van ProGen alle die bestanden via
      de shared-folder weer automatisch naar de oorspronkelijke plaats
      kopieert. Misschien is het zelfs verstandig om de DOSBOX-versie maar met
      de /RO-optie op te starten om verschillen te voorkomen (ik ken mezelf).

      Toch vind ik het vreemd dat ik wel vanuit VirtualBox bestanden via de
      shared folder kan openen, bewerken en opslaan (ook in de ProGen-mappen),
      maar dat Pro-Gen zelf al opstart met de "Alleen lezen!" melding.
      Misschien dat Johan of Dinant hier wat duidelijkheid over kan verschaffen?

      Nogmaals dank voor de ondersteuning. Ik kan mijn geplande aanschaf van
      een nieuw genealogieprogramma voorlopig weer op de lange baan schuiven
      en lekker met Pro-Gen blijven werken!

      Met vriendelijke groet,
      Alex Mettau.

    • Show all 28 messages in this topic