6593aangepast bestand geb.inc

  • Johannes Sijbom
    Aug 10, 2010
      Beste mensen

      Jaren geleden heb ik mijn database aangepast. Het veld "geboorteplaats"
      gebruik ik als de gemeente waarin iemand geboren is; voor de
      plaats/dorp/buurt binnen die gemeente waar de geboorte heeft
      plaatsgevonden gebruik ik een afzonderlijk veld, en wel "geboorteplaats
      3". Om dit ook in mijn uitvoer zichtbaar te maken had ik de regel
      PRINT " "+#at!+" "+STYLE$(10,Birth_place);
      in het bestand "geb.inc" aangevuld tot:
      PRINT " "+#at!+" "+STYLE$(10,Birth_place+FILLED$("
      ("+Geboorteplaats 3+")"));

      Bij de laatste update blijkt nu o.a. dit bestand overschreven te zijn,
      en mijn pogingen om mijn aanvulling op dezelfde wijze weer op te nemen
      in het bestand leveren een foutmelding op bij "FILLED$". Wanneer ik dat
      weglaat loopt het wel, maar dan krijg ik standaard de haken van
      geboorteplaats 3 te zien, ook als het veld leeg is, en dat wil ik niet.

      Ook PRINT IF voor " ("+Geboorteplaats 3+")"; leverde een foutmelding op.

      Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

      --
      Hartelijke groeten

      Johannes Sijbom